Lag-Förslag om ensamkommande, äntligen!
Lag-Förslag om ensamkommande, äntligen!
OBS Riksdagen bestämmer, regeringen har ingen majoritet. Fundera på hur M fick vika sig i 8 år!
Jag ser att många rusar iväg i tänkandet utan att läsa på hos källan och skriver enligt luddet i massmedia. När jag hörde varsel om detta skrev jag vad som ska hända och det blev så. Med en amnesti hade det varit adjö för S, men gällande lag gäller tills den nya är antagen: "Lagstiftning förutsätter stöd i riksdagen och ambitionen är att lagstiftningen ska träda i kraft innan sommaren 2018."
Ålderstesterna blir kvar.
Det är faktiskt grymt att sända ut en som blivit 18 år då de fått det för bra här och inte bott där.
Utvisningarna fortsätter tills nya lagen kommer nästa år.
Det är ingen amnesti.
Skillnaden emot det som redan finns är liten. MP måste framställa detta som en stor seger för sina, för de knäcktes 2015, men är marginellt nu.
Det är givetvis bättre att sända hem utbildade till ett land vi ger bistånd och vi drar av på biståndet. De ensamkommande, M och SD är inte nöjda. V och C är nöjda.
Man måste komma ihåg att det var alliansen och MP som ställt till detta under 8 år och S knäckte inom ett år så Åsa Romson var gråtfärdig i TV, det var starkt av Löfven.
www.regeringen.se/pressmeddelanden/2017/11/en-ny-mojlighet-till-uppehallstillstand-for-ensamkommande/
Nu ger sig massmedia på ålderstesterna.
www.svt.se/nyheter/inrikes/sveriges-aldersbedomningar-kritiseras
Men undviker vad Rudolf föreslår då läkare brukar ha olika åsikter.