• Anonym (Lollo)

    200 par skor

    Vad skulle du tänka om en helt vanlig (övre) medelklasskvinna som har 200 par skor i garderoben?

  • Svar på tråden 200 par skor
  • Anonym (OH my!)

    Jag skulle tänka att hon saknar något man inte kan köpa för pengar?

  • 98Emelie98
    Anonym (OH my!) skrev 2017-11-27 21:52:15 följande:

    Jag skulle tänka att hon saknar något man inte kan köpa för pengar?


    Jag tänkte lite likadant faktiskt. Eller att det beror på nåt slags shoppingberoende som bör behandlas.
  • Anonym (Lollo)
    Anonym (OH my!) skrev 2017-11-27 21:52:15 följande:
    Jag skulle tänka att hon saknar något man inte kan köpa för pengar?
    98Emelie98 skrev 2017-11-27 22:03:01 följande:
    Jag tänkte lite likadant faktiskt. Eller att det beror på nåt slags shoppingberoende som bör behandlas.

    Även om det även är gamla skor också som visserligen är i princip oanvända? (för vem har tid att gå med 200 par skor?) Kan man vara shoppingberoende utan att sätta sin ekonomi på spel för det gör människan inte utan har verkligen stenkoll på sin ekonomi.
  • 98Emelie98
    Anonym (Lollo) skrev 2017-11-27 22:09:24 följande:

    Även om det även är gamla skor också som visserligen är i princip oanvända? (för vem har tid att gå med 200 par skor?) Kan man vara shoppingberoende utan att sätta sin ekonomi på spel för det gör människan inte utan har verkligen stenkoll på sin ekonomi.


    Ja det tycker Jag att man kan. Min åsikt är att ett beroende handlar inte om huruvida man kan betala hyran eller inte utan om ett beteende som man tappar kontrollen över.

    Antar att skorna inte inköps för att de gamla gått sönder eller för att det verkligen behövs ett par vinterskor.

    Tror även att människan är du.
  • Anonym (Helt ok)

    Men köpt över en tjugoårsperiod är det inte så mycket. Inte ens ett par i månaden. Vinterskor, träningsskor, löpskor, sandaler... Jag köper säkert minst 10 par om året, men jag slänger alltid de som är utslitna typ tygskor. Finare skor lämnar jag in på lagning.

  • Ms H

    Jag skulle undra hur man gör för att hitta så många skor som man gillar...

  • Milkway

    Att hon kompenserar för något annat hon avsaknar och att det är normalt för kvinnor att leka Sex and The City med skosamlingar.

Svar på tråden 200 par skor