• veronica89

    Vilken ersättning, snälla hjälp!!

    Hej!! Har en son på snart 1 månad.. Han äter ersättning sedan dag 1. Bi började med Nan PRO 1 men böt sedan till Nan sensitive då han hade problem och jobbigt med magen.. nu har vi haft sensivtiv i snart en vecka och igår började hans mage krångla igen.. till och med när han sover så åmar han sig och sen har han väldigt mycket gaser..

    Funderar nu på vad man ska göra? Någon som kan komma med tips? Ska köpa minifom idag men går i tankarna att byta ersättning också?

  • Svar på tråden Vilken ersättning, snälla hjälp!!
  • NextUp

    Finns även Sempers Lemolac och Lemolac sensipro som är för känsliga magar. Viss risk finns även att han är allergisk mot mjölkprotein. Vad har han för bekymmer och vad säger BVC?

  • veronica89
    NextUp skrev 2017-11-28 12:57:25 följande:

    Finns även Sempers Lemolac och Lemolac sensipro som är för känsliga magar. Viss risk finns även att han är allergisk mot mjölkprotein. Vad har han för bekymmer och vad säger BVC?


    Vi har ej pratat med BVC då han varit "bra" fram tills igår.. han är väldigt gasig i magen samt när han sover (fr.o.m. Igår då) så spänner han sig i sömnen eller hur man aka förklara, som om det är magknip..
  • Rödtjärnens Anna

    Jag känner igen det där. Åt Nan Pro och fick rådet av BVC att testa Sempers magdroppar. Det tog några veckor så försvann problemet. Nu vid fyra månader fiser han en del (men mycke mindre än vid två mån) men rapar inget och det sa barnläkarna att det kunde vara så.

    Prata med BVC. Kanske kan de testa för mjölkproteinallergi. (Vilket det inte var för min sons del, han testades eftersom jag själv har den allergin)

  • Anonnonanon

    Min lilla kille hade samma problem. Magen blev ok med Nan H.A, var inget annat som fungerade. Han var inte allergisk mot mjölkprotein men överkänslig.

  • isaswe

    Hur blandar ni ersättningen? Alltså skakar ni flaskan? Vi upptäckte med första barnet att när man skakar bildas det små, små luftbubblor som kan ge gasig mage för så små barn. Liknande med barn 2. Vi löste det genom att blanda ersättningen med sked istället.

    Kan vara värt att testa!

  • veronica89

    Tack alla för svar!! Vi har köpt minifom och pyventiler(som vi endast använt 2 ggr).. och nu har magen varit mycket bättre! Antar att det är minifomens förtjänst! Vi var ner till BVC men hon kunde inte riktigt hjälpa oss då vi redan provat det mesta(bytt ersättning, bra flaskor, cyklat med lillena ben, bebismassage, osv).. inatt har dock magen verkar jobbig igen så blir lite orolig att minifomen Inte alls funkar????

  • Iowhannah

    Jag tycker ni ska köpa Semper magdroppar. De räddade vår spädbarnstid! Vår bebis hade också en massa trubbel med magen (två år senare har han fortfarande lite känslig mage) och det vi till slut fastnade för var Nan Sensitive, Semper magdroppar och Dr Brown-flaska.

    Det kan ta upp till två veckor för magdropparna att ge full effekt men vi märkte en markant skillnad efter bara tre dagar. De är dyra men ack så värda priset!

  • Joooana

    Behöver inte bero på vilken ersättning du har , visst de kan spela lite roll men tror de spelat mest roll vilken flaska du matar med eftersom du beskriver bebisen så med magont. Vi bytte från MAM flaska till Twistshake! Vilken skillnad, hade likadant hemma och sedan bytte Vi! Nu använder vi oss bara av Twistshake.

    Vill du handla och ta den av en personlig rabatt på 20% hos www.twistshake.com ange koden --> emykarolina20

    Lycka till!

Svar på tråden Vilken ersättning, snälla hjälp!!