Hur länge kan man gå utan sex i ett äktenskap?
Vi har inte haft sex på runt fyra månader nu.
Är det sant det folk säger att utan sex kommer förhållandet inte hålla?
I längden brukar sexlösa förhållanden inte hålla om inte båda är nöjda med att ha det så. Är ni det? Det låter inte så. Sen om gränsen går vid fyra veckor, fyra månader eller fyra år är individuellt. En del lever länge i äktenskap med väldigt lite sex, men de flesta trivs inte med det. Undantag finns självklart.
I längden brukar sexlösa förhållanden inte hålla om inte båda är nöjda med att ha det så. Är ni det? Det låter inte så. Sen om gränsen går vid fyra veckor, fyra månader eller fyra år är individuellt. En del lever länge i äktenskap med väldigt lite sex, men de flesta trivs inte med det. Undantag finns självklart.
Efter att vi fick vårt barn för ca 8 år sen, hade vi inte sex på mer än ett år. Varför vet jag inte, det bara blev så. Men sen började det igen och vi hade ett fullt normalt sexliv.
- Nu har vi dock ett uppehåll igen pga att vi båda går på antidepressiva... det gör i alla fall mig inte särskilt mycket, för jag förutsätter att det blir bättre om ett tag.
- Sen har vi hela tiden kramats och pussats och gosat, och det är ju också värt väldigt mycket.