Borde jag vara orolig?
Hej!
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 1 och ett halv år och vi är båda ganska unga. Jag har väldigt mycket tillitsproblematik från barndomen som har hemsökt mig i denna relation (min första relation). Min största mardröm är att han ska vara otrogen mot mig och min tillit gentemot honom är ganska bra för att vara mig. Jag kämpar verkligen. Nu till saken.
Jag snokade för några dagar sen på hans facebook och såg att han skrev med nån tjej och kände direkt igen henne. Det var en gammal kompis som han träffat på en fest ja inte var med på för en månad sen. Jag kollade igenom konversationen (INTE Ok, jag vet) och såg mest en vanlig konversation. Sen skrev hon nått i stil med att hon undrade vem "tjejen" han "i princip var inne i".
Han svarar typ va! jag har flickvän, det där kommer jag inte ihåg typ. Jag fick panik och konfronterar honom på plats och han reagerar och säger att det inte har hänt någonting och att hon måste trott att han var nån annan eller missuppfattat om han kramade hans kompis flickvän eller nått. Hans vänner och deras flickvänner var på festen och jag känner de väldigt bra så han säger att de aldrig hade tillåtit något sådant. Men jag kan fortfarande inte greppa allt. Han skriver till tjejen och frågar om hon sett något eller vad hon menade. Hon svarade att hon skojade och att "de var fula". Men förstår inte riktigt varför man ska skoja så?
Dagen efter skriver jag till hans och min kompis som var där och frågar om han såg nått samt förklarade situationen och fick till svar att han inte hade sätt nått och att min pojkvän var med dom hela kvällen.
Har lugnat mig relativt mycket men har fortfarande frågetecken såsom att, våra kompisar kanske drog tidigare och min pojkvän var kvar där.
Saken är också att min pojkvän har aldrig varit otrogen innan och är inte den typ av kille och är verkligen sämst på att ljuga. När jag ställde honom mot väggen vart han inte det minsta nervös utan verkade självsäker i de han sa osv. Inget kroppspråk eller dylikt som indikerade att han ljög. Jag fick tom se konversationen med tjejen när han frågade osv.
Vad tycker ni? ska jag släppa detta och välja att lita på honom. För har mått så dåligt över detta senaste dagarna. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Ur erat perspektiv, hur ser detta ut?