• Anonym (p.l)

Borde jag vara orolig?

Hej!
    Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 1 och ett halv år och vi är båda ganska unga. Jag har väldigt mycket tillitsproblematik från barndomen som har hemsökt mig i denna relation (min första relation). Min största mardröm är att han ska vara otrogen mot mig och min tillit gentemot honom är ganska bra för att vara mig. Jag kämpar verkligen. Nu till saken.

Jag snokade för några dagar sen på hans facebook och såg att han skrev med nån tjej och kände direkt igen henne. Det var en gammal kompis som han träffat på en fest ja inte var med på för en månad sen. Jag kollade igenom konversationen (INTE Ok, jag vet) och såg mest en vanlig konversation. Sen skrev hon nått i stil med att hon undrade vem "tjejen" han "i princip var inne i".
    Han svarar typ va! jag har flickvän, det där kommer jag inte ihåg typ. Jag fick panik och konfronterar honom på plats och han reagerar och säger att det inte har hänt någonting och att hon måste trott att han var nån annan eller missuppfattat om han kramade hans kompis flickvän eller nått. Hans vänner och deras flickvänner var på festen och jag känner de väldigt bra så han säger att de aldrig hade tillåtit något sådant. Men jag kan fortfarande inte greppa allt. Han skriver till tjejen och frågar om hon sett något eller vad hon menade. Hon svarade att hon skojade och att "de var fula". Men förstår inte riktigt varför man ska skoja så?

Dagen efter skriver jag till hans och min kompis som var där och frågar om han såg nått samt förklarade situationen och fick till svar att han inte hade sätt nått och att min pojkvän var med dom hela kvällen. 
    Har lugnat mig relativt mycket men har fortfarande frågetecken såsom att, våra kompisar kanske drog tidigare och min pojkvän var kvar där.
    Saken är också att min pojkvän har aldrig varit otrogen innan och är inte den typ av kille och är verkligen sämst på att ljuga. När jag ställde honom mot väggen vart han inte det minsta nervös utan verkade självsäker i de han sa osv. Inget kroppspråk eller dylikt som indikerade att han ljög. Jag fick tom se konversationen med tjejen när han frågade osv.

Vad tycker ni? ska jag släppa detta och välja att lita på honom. För har mått så dåligt över detta senaste dagarna. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Ur erat perspektiv, hur ser detta ut?

• Svar på tråden Borde jag vara orolig?
  • CitronTulo

Vill du ha honom och fortsätta er relation så MÅSTE du släppa det, både för hans och din egen skull! Och det blir alltid fel när man snokar, är så lätt att man gör en höna av en fjäder!
    Känner du att du inte kan komma över, vad det nu är, så lämna honom för ingen av er kommer då må bra av att fortsätta ihop!

• CitronTulo

..och som du skriver själv, man måste VÄLJA om man litar på någon, man kan aldrig ha full kol på vad den andre gör, och det ska man inte ha heller!

• Anonym (Släpp det)

Att du verkar vara väldigt svartsjuk. Visst har du en historia bakom dig men det är ingen ursäkt. Du kommer att förstöra eran relation!
    Du får inte läsa hans privata tillhörigheter! Du har gjort fel, inte han verkar det som.
    Lycka till!Glad

• Anonym (Släpp)

Håller med, släpp det och njut av din relation

• Anonym (Yy)

Har du själv varit otrogen eller tänkt på andra / pratat flirtar med andra?

Du pratar om att du har svårt med tillit, men sanningen är att vår tillit till andra avgörs av tilliten vi har till oss själva. Känner du dig trygg med dig själv och vet vad du gett dig in på och kan ta ansvar för dina val så finns ingen svartsjuka eller paranoida tankar mot din partner.

Min kille letade runt i min dator och hittade massa bilder på mig med mina ex, något jag inte kom ihåg fanns kvar (inget jag hade tankar på att spara trodde jag rensat allt) sen såg han min Facebook uppe och kollade om någon skrivi och mitt ex hade skrivit. Visst. Det är fel att snoka runt jag lovar att det förstörde mer än om han inte vetat och jag märkte själv och slängde bilderna själv. Och sett något ex skriva. Å sett sms synligt på mobilen och fått för sig nåt. Visst han var väldigt misstänksam ett tag i början mycket pga svek och att jag är en väldigt attraktiv tjej . Och det enda det gjorde var att jag började tro att HAN var otrogen. Så vi misstänkte varann massor medan det stormade i förhållandet och tillslut sa jag att NEJ, nu räcker det! Antingen litar vi på varann, eller så kan Vi inte vara tillsammans!

Då sa vi båda lugnt och säkert att ingen av oss bedrar den andre, och att vi båda är rädda att förlora varann. Så vi kunde lägga ner hela häxjakten och titta på anledningar att vi väljer varann i alla tider istället. Något som gått bra, med ny inställning kommer man långt och nu ser vi ju allt som bevisar att det är vi. Tilliten är lite ut och in men den finns i alla fall kvar, den behöver plåstras om lite. En dag i taget.

Det jag vill komma fram till är att du måste sätta en gräns för dina misstankar. Oavsett vad du sett förut eller erfarenhet du haft. För en svartsjuk partner är ingen partner att ha. DET kan leda till otrohet att fly sin relation "nä hon tror mig inte hon är misstänksam hela tiden vad än jag gör" och tillslut börjar han tro att den som ljuger och bedrar är du, som tänker på sånt hela tiden

sen tycker jag ni ska komma överens om gränserna i förhållandet. Chatta med tjejer som frågar om han är singel liksom? Inte okej enligt mig. Men vad tycker du? Vad tycker han om du gjorde så med en kille?

Jag har en killkompis men vi pratar mest om ytliga saker jobb och gemensamma intressen och vi har ibland inte någon kontakt på flera månader och hade min partner haft en sån kontakt med en tjejkompis hade jag inte brytt mig. Men som regel sitter ingen av oss och chattar med motsatta könet eller letar sån kontakt alls.

Det är viktigt att man i en relation går igenom var gränserna går så man vet att båda spelar efter samma spelregler.

Men du måste sluta jaga otrohet det skadar bara.

Svar på tråden Borde jag vara orolig?