• Anonym (Fundersam)

Katt, har färg betydelse?

Vi har hittat en underbar han-kattunge men min man tycker att katten är för mörk. Den är grå-svart tigrerad men ganska svart på ryggen. Ni andra; har ni mörka katter och har färgen i er mening stor betydelse? Hat fäst mig vid denna men gillar eg själv ljusare färger.

• Svar på tråden Katt, har färg betydelse?
  • enmamma

Om ni inte gillar att städa är det lämpligt att ta in en katt som matchar inredningen.

• IsadoraW1

Tycker frågeställningen är lite märklig för att vara ärlig.. Jag kan förstå om man vill ha en specifik ras då det - oftast - finns skillnader i mentalitet etc men färgen styr ju inte över kattens personlighet?

Jag har två svartvita bondisar, den ene mest vit och den andre mest svart, och har tidigare haft både helsvart, rödtigrerad och blå/grå. Har aldrig reflekterat över deras färger..

• Anonym (S)

Nej varför skulle den?

• EnGladPingvin

Färgen för mig är oviktig. Viktigt för mig är personlighet och ras. Hade jag fäst mig vid en katt och tyckt den var underbar hade jag troligtvis inte kunnat släppa den. Vi har en rödvit och en skölpaddsfärgad. Mina föräldrar har en svart. Min bror har en ljus åt det vita hållet och en mörkgrå/brun. De är alla superfina och mysiga.

• Anonym (Vita katter med blå ögon)

Katter som är född helt vit och som har blå ögon är ofta döva när de föds.
    Det är det enda som hindrar mig i färg väg.

• Anonym (E)

Eeeh, nej. Vad skulle det ha för betydelse menar du? Att katten inte får komma in på krogen för att den är för mörk?

Svar på tråden Katt, har färg betydelse?