• Lina100

TEKNIK FRÅGA dålig bild på tv.

Okej så jag hyr en lägenhet och här gäller tydligen tv-kabel/väggkabel (lång liten vit) 

TV:n sitter på väggen och är LG, med touch funktion jätte fin och smidig. 

Men bilden är jätte usel? det typ brusar lite och man får inte den här HD känslan alls. 

Jag har 5:an, 8:an, 10:an, 3:an, eurosport osv. så det är inte bara gratis kanaler jag har tydligen. 

Har prövat med inställningar för bilden till tv:n men det hjälper inte att ändra och hålla på. 

Hur löser jag detta? det enda jag önskar är en bra bild då tv:n inte är skit. 

• Svar på tråden TEKNIK FRÅGA dålig bild på tv.
  • Carambolan

På min tv kan man få in kanalerna (med den vita sladden, vi betalar inget extra för fler kanaler än basutbud) i ett analogt och ett digitalt läge. Har man missat att söka in dem digitalt blir det precis som du beskriver. Känns som att se en gammal vhs-film typ.

• Lina100
    Carambolan skrev 2017-11-29 15:02:08 följande:

På min tv kan man få in kanalerna (med den vita sladden, vi betalar inget extra för fler kanaler än basutbud) i ett analogt och ett digitalt läge. Har man missat att söka in dem digitalt blir det precis som du beskriver. Känns som att se en gammal vhs-film typ.

Hur fixar man detta då? behöver jag HDMI kabel? 

behöver man köpa ny liten vit sladd?

Tycker det är konstigt att det är så dålig bild, det är inte pågrund av vädret då eller hyreslägenhetshuset? 
  • Carambolan
    Lina100 skrev 2017-11-29 15:08:14 följande:

Hur fixar man detta då? behöver jag HDMI kabel? 

behöver man köpa ny liten vit sladd?

Tycker det är konstigt att det är så dålig bild, det är inte pågrund av vädret då eller hyreslägenhetshuset? 

På min tv kan man välja att göra en analog eller en digital kanalsökning. Den digitala tar skitlång tid och scannar igenom femhundra kanaler vi inte har, men efter det funkar bilden prima på de kanaler vi har Vi kollar nästan aldrig på tablåtv så vi har bara den vanliga vita antennkabeln rakt in i tvn, ingen hdmi och ingen box eller nåt emellan.
Svar på tråden TEKNIK FRÅGA dålig bild på tv.