• 879214

Byta namn som 25-åring

Jag har egentligen aldrig varit nöjd med mitt namn och flera gånger (typ två, tre) bytt mitt namn i papperna. Dock vill ingen i min omgivning ta till sig mitt nya namn, så jag har då varit "svag" o bytt tillbaka. Det jag inser är att det är aldrig läge att byta namn för det är alltid någon som vet vad man "egentligen" heter. Finns det någon annan som bytt namn i vuxen ålder? Hur har det fungerat? Det namnet jag vill heta är faktiskt redan ett av mina (två) förnamn, bara det att tilltalsnamnet enligt mig är "fel". Så egentligen heter jag ju redan det jag vill, men bara det att det inte är mitt tilltalsnamn och därför kallar heller ingen mig det. Det är få som kallat mig mig riktiga namn eftersom jag hela livet haft ett starkt smeknamn av släktingar o vänner mm och det är namnet jag faktiskt förknippar mig själv mest med (och säkert även det namn som de jag känner förknippar mig med). Så mitt förnamn sägs att ytterst få men jag vill ändå känna att jag trivs med mitt riktiga namn och tycker därför att jag egentligen faktiskt kan byta namn som 25-åring, även om det är svårt. Känner du igen dig i situationen?

• Svar på tråden Byta namn som 25-åring
  • Anonym (Kvinna37)

Sluta vela och bestäm dig för det ena eller andra! Inte konstigt att de inte vet vad de ska kalla dig...

• 879214
    GAndrea skrev 2017-11-29 21:29:30 följande:

Varför byter du inte till smeknamnet istället?

För det är inget "riktigt" namn (låter mer som en hund typ:p) + att jag det är inte det vackraste jag vet, så som ett av mina förnamn.
Svar på tråden Byta namn som 25-åring