• cathrine100

leka med andra barn

Jag kommer att vara barnvakt till en flicka på 6 år över julhelgen c 2 veckor. Hon har ej vänner i sverige för hon bor utomlands dock pratar flytane svenska. Vart kan man gå att träffa och leka med nån isådana fall? Hon är social o rolig ;) vi bor i Danderyd

• Svar på tråden leka med andra barn
  • Duckan

Lekland, parken, skridskobanan, pulkabacken om det är snö. Eddabacken i Djursholm är bra.

• Carambolan

Pulkabacke, lekland, badhus, museum (naturhistoriska, tekniska och skansen brukar vara mycket barn i 6-årsåldern).

• cathrine100

Jag har bil och kan röra mig fritt men har ju inte pulka o skidskor :)

vad händer på skansen för barn?

• Carambolan
    cathrine100 skrev 2017-11-30 10:33:34 följande:

Man kan titta på djur, leka i någon av alla lekparker, gå på julmarknad om det är före jul (brukar också vara massa dans runt granen, julpyssel, etc.) och efter jul brukar de ha jullovsaktiviteter med pyssel, scenuppträdanden etc. Mina barn brukar gilla delar av museiebyggnaderna också, framförallt glasblåsarverkstaden, mekaniska verkstaden och ett hud där man kan hjälpa till att baka (och äta) tunnbröd.
  • Qasima
    cathrine100 skrev 2017-11-30 10:33:34 följande:

Jag har bil och kan röra mig fritt men har ju inte pulka o skidskor :)

Skridskor kanske du inte kan köpa åt henne, men tror att det finns att hyra i Kungsträdgården eller kanske låna om du känner nån som har. Men en pulka eller stjärtlapp är inte dyr och är det snö kan det vara jättekul för en sexåring. 

Att hitta andra barn att leka med är ju inte helt lätt om det inte är barn som du känner. Så du får kanske räkna med att underhålla henne själv. Men det finns massa kul att göra med en sexåring.

Badhus, lekland, lekparker, Skansen, 4-H gård där det finns djur att klappa. Titta i affärer gillade min sexåring i alla fall. Julskylningen på NK? Gå på café, åka skärgårdsbåt, gå till ett bibliotek, där kan finnas barnaktiviteter också, annars bara läsa böcker.

Vara hemma och baka, leka med Playdoh (finns recept att enkelt göra hemma), pärlplattor, det är inte så dyrt med lite pärlor och några plattor.
  • Duckan

Hägernäs har en fin 4H-gård och jag tror att ponnyridning är möjligt där.

• Minimalen
    Duckan skrev 2017-11-30 11:08:06 följande:

Hägernäs har en fin 4H-gård och jag tror att ponnyridning är möjligt där.

Den heter Rönninge by. Dit brukar dagisklasser vallfärda hela året från många olika kommuner.
  • Anonym (Jag är anonym idag)

Var inte otrogen!

• Minimalen
    Duckan skrev 2017-11-30 15:55:07 följande:

Just det, så var det Minimalen!

Jag råkar faktiskt bo i Hägernäs.
Svar på tråden leka med andra barn