• Snova

Dagen efter narkos, yr, illamående och febrig...

Min sambo opererades igår morse i handen och var helt sövd. Han var trött hela dagen och kvällen och sov mkt.

Nu när han vaknade känner han sig som det står i rubriken. Vi har ingen febertermometer men jag tror solklart att han har feber, han är jättevarm.

Är detta normalt eller kan det vara farligt? Bör vi kontakta sjukhuset? (Inte lätt att få tag i dem dock. Jag ringde sjukvårdsupplysningen men det "gick inte att komma fram just nu...")

• Svar på tråden Dagen efter narkos, yr, illamående och febrig...
  • Alvi

Varken jag eller min dotter har haft feber efter att vi har varit sövda, (sammanlagt 6 gånger) så jag skulle nog kontakta NÅN som vet.. Lycka till...

• Sunflower

Ring till postop och fråga hur ni ska göra. Förklara för personalen att det inte gick att koma fram till sjukvårdsupplysningen. Och köp en termometer

• Snova

Jag vet, borde gå ut och köpa en termometer men Apoteket är stängt för ombyggnad och jag ooorkar ej gå så långt. Skyller på att jag är höggravid men visst måste vi ha en termometer, särskilt nu när Lillan ska komma!

Ringde ett sjukhus och de sa att lite illamående och yr kan man bli men ej febrig. Han kan ju ha åkt på en förkylning ihop med postop. problem... De tyckte vi skulle avvakta lite och återkomma om det blev värre/höll i sig elle om han fick ont i handen.

Tack!

• ShuppShupp

Feber kan vara vanligt efter att man har varit sövd.

Men det ska då inte vara någon ihållane feber. Om den inte har försvunnit på någon/några dagar så kan det vara ett tecken på en infektion i operationssåret.

Jag tycker att du kan avvakta några dagar och se om det blir bättre. Om det inte blir det så kan det hända att hn behöver antibiotika.

Jag jobbade på en ortopedavdelning förut och feber var väldigt vanligt hos nyopererade patienter.

Svar på tråden Dagen efter narkos, yr, illamående och febrig...