• okpabi

Online-dejting - vad förväntas i den här situationen?

Hej!
    Har precis börjat pröva online-dejting och imorgon ska jag träffa en tjej. Dejten bestämdes ungefär så här:
    Hon är jäkligt söt så jag skrev lite på skämt att hon var den snyggaste bruden på siten. 
    Hon tackade och berättade att hon jobbar i Spanien, men ska över till Sverige i helgen.  
    Jag tyckte att hon skulle passa på att ta en kaffe med mig då. Hon tackade ja direkt och vi utbytte nummer. 
    Detta skedde i början på veckan. Vi har inte snackat så mycket så vet knappt vad hon är för tjej. 
    Men till frågan då: vad är det som föreligger här implicit? Jag säger att vi förmodligen kommer ha sex om vi klickar? Men grejen är den att jag är så jävla grön på dejting då jag kommer från ett jäkligt långt förhållande... 
  • Svar på tråden Online-dejting - vad förväntas i den här situationen?
  • Anonym (Ho)

Jag tror tyvär inte hon kommer dyka upp så hoppas inte på för mycket!

• okpabi

Haha ärligt? Varför inte det?
    (Vi snackade idag om vilken tid som skulle passa)
    Men menar du att hon bangar ur? Eller det är bara sånt skit som folk gör på online-dejting? 

• Anonym (Nej)

Nej förvänta dig ingenting. Om ni har sex eller inte beror på vad hon är ute efter, hennes principer och om ni klickar eller inte. Jag skulle t.ex. aldrig ha sex på en första (eller andra, eller tredje, eller fjärde...) dejt och det finns många andra som känner likadant. Att ta en kaffe som första dejt är väldigt vanligt och något de flesta verkar se som ett tillfälle att se vem den andra är och bara lära känna varandra lite. Inte som en sexträff...

Är du bara ute efter sex ska du vara ärlig med det från början, eller ännu bättre, hålla dig till sexkontaktsidor så folk som faktiskt söker något seriöst inte behöver slösa tid på dig (och vice versa för den delen). 

• Anonym (Kille)

Ta det vad för vad det är och inte för vad du vill att det ska va! Blir det sex så blir de, men ställ in dig på kaffe!

Bygger man en förväntan på att det kommer bli sex så kommer hon kanske banga, va cool och känn av!

• Anonym (Ho)
    okpabi skrev 2017-11-30 19:58:05 följande:

Haha ärligt? Varför inte det?

(Vi snackade idag om vilken tid som skulle passa)

Men menar du att hon bangar ur? Eller det är bara sånt skit som folk gör på online-dejting? 

Just bara för hur Du beskriver era konversationer. Eller avsaknaden utav dem. Ni har knappt pratat och du har princip bara gett henne en komplimang och sedan bjudit ut henne. Inte för att vara sådan, men som tjej på dejtingsidor får man säkert 100 kommentarer dagligen som berömmer ens utseende. Alltså inget speciellt. Att hon sedan skulle ta sig tid att träffa en utav dessa snubbar som ger henne en komplimang när hon kommer hem till Sverige över helgen känns märkligt. Har hon inte familj/släkt/vänner/bekanta/vännersvänner hon hellre träffar än en random snubbe från internet som tyckte hon såg bra ut?

Bara min tanke, men hoppas jag har fel :)
  • okpabi
    Anonym (Nej) skrev 2017-11-30 19:58:31 följande:

Nej förvänta dig ingenting. Om ni har sex eller inte beror på vad hon är ute efter, hennes principer och om ni klickar eller inte. Jag skulle t.ex. aldrig ha sex på en första (eller andra, eller tredje, eller fjärde...) dejt och det finns många andra som känner likadant. Att ta en kaffe som första dejt är väldigt vanligt och något de flesta verkar se som ett tillfälle att se vem den andra är och bara lära känna varandra lite. Inte som en sexträff...

Är du bara ute efter sex ska du vara ärlig med det från början, eller ännu bättre, hålla dig till sexkontaktsidor så folk som faktiskt söker något seriöst inte behöver slösa tid på dig (och vice versa för den delen). 

Jag personligen skiter lite i vilket om det blir sex eller inte. Något jävligt skumt med min libido just nu så jag tycker det bara vore kul att ses ändå. Men jag tror det är som du säger - att det beror ju på vad hon är ute efter - och jag har fått den vibben i varje fall att hon är ev ute efter sex. Så jag behöver typ vara mentalt förberedd på det - haha! 

Men en annan sak jag funderar på - finns det en risk att hon är ute efter någon som kan stå för hennes uppehälle under helgen? För det är ju jäkligt avtändande...
  • okpabi
    Anonym (Ho) skrev 2017-11-30 20:04:40 följande:
    Just bara för hur Du beskriver era konversationer. Eller avsaknaden utav dem. Ni har knappt pratat och du har princip bara gett henne en komplimang och sedan bjudit ut henne. Inte för att vara sådan, men som tjej på dejtingsidor får man säkert 100 kommentarer dagligen som berömmer ens utseende. Alltså inget speciellt. Att hon sedan skulle ta sig tid att träffa en utav dessa snubbar som ger henne en komplimang när hon kommer hem till Sverige över helgen känns märkligt. Har hon inte familj/släkt/vänner/bekanta/vännersvänner hon hellre träffar än en random snubbe från internet som tyckte hon såg bra ut?

Bara min tanke, men hoppas jag har fel :)

Ah tack för dina synpunkter. Det är bra tankar och du har rätt. Jag tycker själv det är konstigt att hon inte vill chatta mer... men å andra sidan har jag haft dejter (enbart kaffe) som bestämts ungefär lika snabbt där. 

Fan det här blev lite knepigt nu. Men samtidigt får jag intrycket av att hon är en liten party-pingla och inte så jäkla oskyldig....
  • Anonym (Rävvarg)

Håller med flera som redan skrivit. Jag har aldrig och kommer aldrig ligga på första dejten och hade jag varit tjejen i det här fallet hade jag inte ens kommit på dejten alls. Killar som bjuder ut mig och sen slutar skriva i väntan på dejt dissar jag automatiskt. De framstår som lata, oengagerade och som att de inte är intresserade av att lära känna mig. Men det finns ju tjejer som är ute efter sex också. Hon kanske är en sån med tanke på att hon ju normalt inte ens bor i Sverige så seriöst dejtande vore lönlöst i det fallet.

• okpabi
    Anonym (Rävvarg) skrev 2017-11-30 20:17:06 följande:

Håller med flera som redan skrivit. Jag har aldrig och kommer aldrig ligga på första dejten och hade jag varit tjejen i det här fallet hade jag inte ens kommit på dejten alls. Killar som bjuder ut mig och sen slutar skriva i väntan på dejt dissar jag automatiskt. De framstår som lata, oengagerade och som att de inte är intresserade av att lära känna mig. Men det finns ju tjejer som är ute efter sex också. Hon kanske är en sån med tanke på att hon ju normalt inte ens bor i Sverige så seriöst dejtande vore lönlöst i det fallet.

Ja alltså faktum är att jag försökte skriva lite mer till henne. Men då skrev hon i stort sett att vi ses i helgen! haha! och sen dess har vi bara skrivit lite grann till varandra. Men när jag frågade inne idag vilken tid hon kommer p fredag så svara hon snabbt att hon kommer vid 18-tiden. Fast samtidigt säger hon inte mer än så... inget förslag om nånting...
  • Anonym (Vaff)

Vad spelar det för roll? Det är väl för fan bara att gå dit och se vad som händer?

• okpabi
    Anonym (Vaff) skrev 2017-11-30 20:22:34 följande:

Vad spelar det för roll? Det är väl för fan bara att gå dit och se vad som händer?

Japp så är det ju på sätt och vis. Kanske det bästa ändå. bara dra dit o se vad fan som händer istället för att sitta och över-analysera
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Kille) skrev 2017-11-30 20:03:26 följande:

Ta det vad för vad det är och inte för vad du vill att det ska va! Blir det sex så blir de, men ställ in dig på kaffe!

Bygger man en förväntan på att det kommer bli sex så kommer hon kanske banga, va cool och känn av!

"Men ställ in dig på kaffe"

bästa svaret det gjorde min dag.

Håller med! När jag mötte min karl ställde jag in mig på att inte gå vilse och att vi skulle få en kram. Det gick hem nu bor vi ihop ;)
  • okpabi
    Anonym (Sandra) skrev 2017-11-30 20:38:16 följande:
    "Men ställ in dig på kaffe"

bästa svaret det gjorde min dag.

Håller med! När jag mötte min karl ställde jag in mig på att inte gå vilse och att vi skulle få en kram. Det gick hem nu bor vi ihop ;)
    Fint att höra! :) 
  • Anonym (Sandra)
    okpabi skrev 2017-11-30 21:10:31 följande:

Fint att höra! :) 

Inget kaffe dock men en Coca cola blev det. *SCORE*
  • Anonym (Sandra)
    Anonym (Vaff) skrev 2017-11-30 20:22:34 följande:

Hahaha asså så klockrena svar!

Det där tipset är faktiskt ett som hjälper en att ro hem nåt ;)
  • Anonym (Sandra)

TS jag måste ändå fråga lite.

Har du kollat upp hennes nummer?

Det finns en risk att du blir pranked av några random killar men du kan också ha tur.

Var skulle ni träffas? Offentligt?

• okpabi
    Anonym (Sandra) skrev 2017-12-01 03:09:53 följande:

TS jag måste ändå fråga lite.

Har du kollat upp hennes nummer?

Det finns en risk att du blir pranked av några random killar men du kan också ha tur.

Var skulle ni träffas? Offentligt?

Nej är inget prank. Men ja det ser ju inte ut som att det kommer bli någon träff heller. Kan inte säga att jag är särskilt besviken anyway. Allt kändes så jäkla oklart ändå! 
Svar på tråden Online-dejting - vad förväntas i den här situationen?