• Nicolet

    Mens, missfall eller nidis?

    Hej!

    Jag och min pojkvän planerar barn och försöker verkligen så mycket vi kan.

    Min mens är mer eller mindre regelbunden, kan vara sen någon dag eller för tidig någon dag. Aldrig haft någon mellan blödning tidigare.

    Hade ägglossning för 3 dagar sedan (27/11) och det började med menssmärtor som verkligen högg till i nedre del av magen. Sedan kom det till en början lite blod, som ev. blev mer och nu blöder jag en riklig mens. Aldrig känt av ägglossning förr, förutom en gång då det högg till bara någon timme.

    Ska ha min mens om 12 dagar. Tror blödningen börjar avta lite men är fortfarande en del så att säga.

    Kan det vara missfall, nid blödning eller är det normalt att mens kommer för tidigt?! Har en gyn undersökning måndag för en koll så allt stämmer.

    Tacksam för alla möjliga svar! ?

    Mvh//lite orolig

  • Svar på tråden Mens, missfall eller nidis?
  • EpicNurse

    Nidblödning är varken så riklig eller så tidigt. Det befruktade ägget fäster tidigast 5 dagar efter ägglossningen.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Nicolet

    Jo så har jag läst också om det, så det är kanske ett missfall eller tidig mens antar jag? I natt har jag blödit nästan ännu mer. Vet inte hur allvarligt jag borde ta detta? Är det normalt att kunna få sin mens två veckor tidigt bara sådär?

  • Nicolet

    Tänkte även hur kommer det bli med min nästa cykel? Har en app jag följer och står att jag har ägglossning igen om någon dag. Litar man på den appen eller är det kaos med min menscykel nu? :(

  • Anonym väntar på äl

    Hej. Det är helt omöjligt att få ett missfall 3 dagar efter ägglossning eftersom ägget inte hunnit fästa än. Det låter ju också som en för riklig blödning för att det bara skulle kunna vara en sk. ägglossningsblödning. Jag hade kollat upp det där hos en gynekolog.

  • Nicolet

    Tack för svar ? det hade jag i tankarna med. Kanske är koagulerad mens som vill ut eller hormonförändingar. Kollar upp det på måndag!

Svar på tråden Mens, missfall eller nidis?