• Randig20

Foundation vad gör jag för fel!

Har Precis köpt och börjat använda lumenes blur foundation efter att både hört och läst väldigt bra om den! Men när jag applicerar den så blir det som om jag är extremt torr?! Alltså ser ut som små flagor i ansiktet så har jag aldrig fått av någon annan.

Så till frågan kan jag göra något åt det? Eller är den fel konsistens för min hud helt enkelt:/

• Svar på tråden Foundation vad gör jag för fel!
  • septemberbarn08

Jag får likadant av varenda jävla foundation, lyckas inte hitta någon som fungerar:( ser ut som att hela pannan smular sönder

• moaguuun

Måste ju vara att du är torr? Jag har samma och så blir det inte på mig.

• septemberbarn08
    moaguuun skrev 2017-12-01 18:43:56 följande:

Måste ju vara att du är torr? Jag har samma och så blir det inte på mig.

Frågan är hur man botar det då? Jag smörjer och smörjer och smörjer och ansiktet ser bra ut, tills jag lägger på foundation, DÅ ser det smuligt ut!
  • Mia86a

Det kan inte vara fuktkrämen som smular när du lägger på foundation då? Jag får så av en av mina fuktkrämer nämligen men inte av den andra.

• Olym

Min hud flagnar jättemycket och det ser inte klokt ut om jag lägger smink på det. Använder ansiktspeeling, sedan smörjer jag 2 omgångar innan jag applicerar foundation.

• 12345hopp

Har samma problem. Se till att peela ansiktet ordentligt innan du lägger fuktkrämen, sen låter du fuktkrämen "torka in" innan du lägger foundation. Använder du primer? För isåfall kan den korna sig om man gnuggar runt för mycket ovanpå och se ut som att man är torr.

Blir det fortfarande inte bra så blanda helt enkelt ut din foundation med fuktkrämen så det blir typ en BB-cream och lägg mindre på de områden där det flagnar sig. Var försiktig med hur mycket du använder! Less is more ;)

• AnonymKL

Är själv mkt torr i ansiktet och när jag vill ha fin o slät smink så peelar jag ansiktet ordentligt först så allt smuts och dött hud försvinner sen på med fuktkräm och sen foundation. så prova peeling! ska inte såklart användas varje dag men 2 ggr i veckan, o huden hålls bra mellan gångerna om man har dag och nattkräm varje dag, kan behöva peela nån extra gång ibland.

• hannaa2017

Blir samma för mig när jag applicerade foundation med händerna och smorde in liksom. Funkar bättre med beauty blender för mig.

• Randig20

Tack för alla svar!

Fuktkrämen är jag ganska säker på att det inte är! För har precis börjat med en ny hudvårds serie som fått min hy väldigt fin och är inte alls torr.. det är därför det är så konstigt att det blir "torrt" när jag applicerar foundation.

Använder peeling gör jag med, en med bha syra.

Primer använder jag inte heller! Och använder inte mycket smink så det är inte det att det blir kakigt. :/

Men brukar applicera med mina händer då jag tyckt det gett bäst resultat alltid. Undra om det kan ha med det att göra.. Kanske borde använda en svamp?

• Randig20
    hannaa2017 skrev 2017-12-01 19:27:58 följande:

Blir samma för mig när jag applicerade foundation med händerna och smorde in liksom. Funkar bättre med beauty blender för mig.

Tack då kan det alltså vara det! Jag applicerar med händerna för tillfället men får väl införskaffa mig en ny beauty blender! Använder du någon speciell eller funkat med vilken som?
Svar på tråden Foundation vad gör jag för fel!