• MammatillL

    Gravid efter sent missfall.. när?

    Är 37 år och i v. 15 fick jag ett sent missfall som gick väldigt hastigt. Var på sjukhus när det hände eftersom jag fick magsmärtor och åkte in akut, bebisen mådde bra men de kunde se att jag hade hög sänka och visste inte vad de kunde bero på. Efter några timmar blev jsg inskriven och fick antibiotika via dropp och mitt tillstånd blev värre.. efter några timmar gick jag som förlossningsvärkar och ut kom "allt" som en vanlig förlossning.. enligt läkaren hade jag fått en sällsynt infektion i kroppen och det var inget fel på barnet men kroppen kunde inte behålla det pga detta. Fick åka hem dagen efter och i en hel vecka hade jag mjölk i brösten ich blödde som efter en förlossning..

    Jag har ett barn på 10 år sedan tidigare från en annan relation och har längtat efter syskon till hen längre, träffade sedan min nuvarande och det kändes rätt att skaffa barn tillsammans. Killen är några År yngre och inga egna barn.

    Nu har det gått ett halvår sedan detta hände och just idag är det datum vårt förlorade barn var beräknat att komma vilket aldrig blev av.

    Det tog mig 2 månader innan jag fick mens igen, det har varit allt från 3-4 veckor mellan gångerna. Förr kände jag av när jag hade ägglossning men har inte märkt något dessa månader. Vi har försökt bli gravida igen, har sex minst varannan dag iaf.. trodde jag var gravid denna gång men så kom mensen.... börjar tro att det är något fel på mig.. varför blir jag inte gravid igen? Kan ägglossningen helt försvinna??

    Detta börjar bli riktigt psykiskt påfrestande.. allt jag vill är att bli gravid innan jag blir för gammal och få mitt kärleksbarn med min älskade..,

    Någon som kan ge mig en "förklaring"? När kan man söka hjälp?

  • Svar på tråden Gravid efter sent missfall.. när?
  • EpicNurse

    Det normala för kvinnor i din ålder är 6-12 månader för att bli gravid. Ofta närmare året än halvåret. 7 månader är snittet för alla fertila kvinnor. Så det du går igenom är inget onormalt alls.

    Du får kolla med ditt landsting vilka regler de har. Men ofta är det 12 månaders aktivt försökande som gäller innan man kan söka hjälp för det. Ibland bara 6 månader om man är över 35 och aldrig varit gravid.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Mortiscia

    För det första borde ni väl sörja klart det första barnet innan ni stressar igång för att försöka på nytt?? Så snart mensen kommit igång kan du bli gravid igen. Utöver det är det omöjligt att besvara. Du kanske aldrig mer blir gravid, eller så blir du det vid nästa ÄL, eller någonstans allt där emellan.

  • Delilah2001

    Förstår precis hur du känner, har varit med om samma sak tyvärr!

    Det tog också två månader innan mensen kom i gång igen.

    Efter sju månader blev jag gravid igen, men blev tyvärr ett missed abortion.

    Två månader efter det blev jag gravid ännu en gång, och denna gången gick det bra! Han är nu snart fem månader..

    Jag är i din ålder, har precis fyllt 38, så jag förstår att tiden pressar!

Svar på tråden Gravid efter sent missfall.. när?