• CinnamonGirl

    Jävla nya teknik

    Har en Iphone i jobbet och den är jättejobbig! Det ska uppdateras hela tiden och en massa olika lösenord. Eller inte en massa. När jag sätter på telefonen får jag först ange LÖSENKOD sen även SIM-kod, och sen har vi lösenordet till Apple-ID som mobilen också skriker efter med jämna mellanrum.

    Blir så trött, mobilen är bra men alla dessa koder! På min privata räcker det med SIM.koden, jätteskönt!


    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Jävla nya teknik
  • CinnamonGirl
    mammaåten skrev 2017-12-02 12:49:56 följande:
    Du kan väl ta bort tangentlåset? Vet inte ens om man behöver ha pinkod när det startar?
    mammaåten skrev 2017-12-02 12:50:50 följande:
    Aktivera fingeravtryck så slipper du koden när du är inne i telefon annars :)
    Jo, jag har fingeravtryck. Och man kan intet ta bort tangentlås, det är ett säkerhetskrav från jobbet. Det är störande ändå med alla koder... ilandsproblem, jag vet, men ack så störande.

    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • CinnamonGirl
    Carambolan skrev 2017-12-02 15:10:32 följande:
    Behåll tangentlås men ta bort simkod då?
    Måste finnas, säkerhetsgrej från företaget...

    Vi är många på jobbet som tycker det är onödigt med Iphone, vi ringer bara till varandra. Men vill de kosta på oss typ 7000 spänn per person för dyra mobiler istället för nåt billigt för 700, så är det deras val...

    Är bara att bita ihop.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • EnAnonumius
    CinnamonGirl skrev 2017-12-02 15:26:56 följande:
    Måste finnas, säkerhetsgrej från företaget... smile5.gif

    Vi är många på jobbet som tycker det är onödigt med Iphone, vi ringer bara till varandra. Men vill de kosta på oss typ 7000 spänn per person för dyra mobiler istället för nåt billigt för 700, så är det deras val... smile5.gif

    Är bara att bita ihop. smile2.gif
    Men du.. Om det är krav från jobbet så kan du väl knappast säga att det är telefonen som är "jättejobbig".. Det är din chef som är den jobbiga i detta sammanhanget som lägger på dessa säkerhetskrav.. Flört
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • CinnamonGirl
    EnAnonumius skrev 2017-12-02 16:34:30 följande:

    Men du.. Om det är krav från jobbet så kan du väl knappast säga att det är telefonen som är "jättejobbig".. Det är din chef som är den jobbiga i detta sammanhanget som lägger på dessa säkerhetskrav..


    Haha, ja det är sant.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
Svar på tråden Jävla nya teknik