• Anonym (kricke)

Ny tjej för o göra exet svartsjuk

Mitt ex gjorde slut med mig för några dagar sedan rätt brutalt tycker jag, hon kapade bara direkt. Jag hamnade i chock och skickade rosor och ett brev men ingen respons alls på det jag känner mig så sjukt sårad.
    Nu vill jag göra henne illa, lika illa som hon gjorde mig o har en tjej på g som verkar väldigt intresserad av mej. Fungerar det att skaffa ny tjej så hon ser hur lite jag bryr mig o att jag gått vidare hon kanske förstår då vad hon förlorat liksom.

• Svar på tråden Ny tjej för o göra exet svartsjuk
  • Anonym (MS)
    Anonym (kricke) skrev 2017-12-02 15:13:54 följande:

Mitt ex gjorde slut med mig för några dagar sedan rätt brutalt tycker jag, hon kapade bara direkt. Jag hamnade i chock och skickade rosor och ett brev men ingen respons alls på det jag känner mig så sjukt sårad.

Nu vill jag göra henne illa, lika illa som hon gjorde mig o har en tjej på g som verkar väldigt intresserad av mej. Fungerar det att skaffa ny tjej så hon ser hur lite jag bryr mig o att jag gått vidare hon kanske förstår då vad hon förlorat liksom.

1. Om någon vill avsluta ett förhållande är det nog inte brist på rosor som är anledningen eller lösningen. Att ge blommor kan vara ett fint sätt att visa någon uppskattning, att skicka blommor för att få tillbaka någon är billigt och kan tolkas som att man tror att man kan "köpa" tillbaka personen.

2. Om hennes enda "fel" här är att hon gjorde slut med dig (inte var otrogen, misshandlat dig, manipulerat dig osv.) så känns det som en rätt obehaglig reaktion att du vill göra henne illa. Skvallar isåfall kanske om anledningen varför hon ville avsluta förhållande.

3. Att försöka "hämnas" genom att skaffa en ny tjej direkt är barnsligt men också väldigt transparent och dömt att misslyckas. För att inte tala om hur jävla taskigt det är mot den nya tjejen.

Torka dina tårar, sörj relationen och gå vidare.
  • Anonym (kricke)
    Anonym (MS) skrev 2017-12-02 15:22:41 följande:
    1. Om någon vill avsluta ett förhållande är det nog inte brist på rosor som är anledningen eller lösningen. Att ge blommor kan vara ett fint sätt att visa någon uppskattning, att skicka blommor för att få tillbaka någon är billigt och kan tolkas som att man tror att man kan "köpa" tillbaka personen.

2. Om hennes enda "fel" här är att hon gjorde slut med dig (inte var otrogen, misshandlat dig, manipulerat dig osv.) så känns det som en rätt obehaglig reaktion att du vill göra henne illa. Skvallar isåfall kanske om anledningen varför hon ville avsluta förhållande.

3. Att försöka "hämnas" genom att skaffa en ny tjej direkt är barnsligt men också väldigt transparent och dömt att misslyckas. För att inte tala om hur jävla taskigt det är mot den nya tjejen.

Transparent hur då?
  • Anonym (Inga fler rosor.)
    Anonym (MS) skrev 2017-12-02 15:22:41 följande:

Håller med här dessutom tror jag inte att en person som dumpar dig blir svartsjuk på vad du än går vidare med i ditt liv, de är ju över dig? Och söker något helt annat. Elakt mot tjejen som är intresserad att lura henne om kärlek bara för att hämnas och ha henne som ett verktyg, är du frisk? Du verkar inte helt 100.
  • taquine

Tror inte ditt ex kommer bli svartsjuk, varför skulle hon om hon gjort slut? Gå vidare i livet  nu med nya utmaningar. Och skaffa inte en ny tjej för att försöka visa henne något, ett nytt förhållande ska du ha för din egen skull. 

Goodness me
  • Anonym (Anonym)

Jaha och vad vinner du på det? Ska du sabba livet för en annan tjej och utnyttja henne bara för att du är så barnslig och omogen att du inte kan ta att bli dumpad? Dålig stil!!
  • Anonym (L))

Bra idé. Se till att ni kramas/kysser varandra i matsalen så att hon ser er. För jag tar för givet att du går i skolan, TS.
  • Anonym (Shit Maj-Britt)

Ja, för ett ex som hoppar in i en ny "relation" efter ett par dagar är ju säkert något ditt ex trånar efter. Näe... ditt ex gjorde nog ingen förlustaffär här.

• Anonym (kricke)

Hon gjorde slut för att hon bara kände sej "som någon" inte att ja ville vara med just henne och att jag aldrig frågade henne nåt. Så var inte fallet men skaffar jag en ny så kommer hon ju tro det och då gör det extra ont

Svar på tråden Ny tjej för o göra exet svartsjuk