Anonym (kricke) skrev 2017-12-02 15:13:54 följande:
Mitt ex gjorde slut med mig för några dagar sedan rätt brutalt tycker jag, hon kapade bara direkt. Jag hamnade i chock och skickade rosor och ett brev men ingen respons alls på det jag känner mig så sjukt sårad.
Nu vill jag göra henne illa, lika illa som hon gjorde mig o har en tjej på g som verkar väldigt intresserad av mej. Fungerar det att skaffa ny tjej så hon ser hur lite jag bryr mig o att jag gått vidare hon kanske förstår då vad hon förlorat liksom.
1. Om någon vill avsluta ett förhållande är det nog inte brist på rosor som är anledningen eller lösningen. Att ge blommor kan vara ett fint sätt att visa någon uppskattning, att skicka blommor för att få tillbaka någon är billigt och kan tolkas som att man tror att man kan "köpa" tillbaka personen.
2. Om hennes enda "fel" här är att hon gjorde slut med dig (inte var otrogen, misshandlat dig, manipulerat dig osv.) så känns det som en rätt obehaglig reaktion att du vill göra henne illa. Skvallar isåfall kanske om anledningen varför hon ville avsluta förhållande.
3. Att försöka "hämnas" genom att skaffa en ny tjej direkt är barnsligt men också väldigt transparent och dömt att misslyckas. För att inte tala om hur jävla taskigt det är mot den nya tjejen.
Torka dina tårar, sörj relationen och gå vidare.