• Busfröet

Russintuttar eller taxöron!?

Hej!

Jag ammar ännu min son men jag har så smått börjat tänka på den dagen när jag ska sluta. Har hört av så många att man får russinbröst eller även kallat taxöron när man slutar och har det sen resten av livet. Är det fler som har hört det? Men framför allt är det nån som har tips mot det?

Ta hand om er!

• Svar på tråden Russintuttar eller taxöron!?
  • firhilwen

Visst påminner de om det ett tag men de blir lite fylligare igen med tiden.

Jag ammade förste sonen nästan 5 månader, när han var 3 år var mina sig ganska lika igen utan någon särskild hjälp...

• mye

hmm...jag själv har ganska små bröst (inte nu dock..ammar oxå) men jag kan ju säga det att de blir "tomma" liksom mjuka och ospänstiga..har man stora bröst blir det nog lätt att de hänger:(
    det finns nog bara en sak att gör åt det.. operesr (fylla ut eller lyfa) om man ger sig fan å det kanske an kan trän bröstmusklerna så de åtminstånde inte ramlar ner i knäväcken!

• Mama A

Hej.
    Känner igen mig i det som Kramizza skriver. Mina bröst blev mindre o slappare efter amningen, jag ammade i 11 månader, men efter ungefär två år blev de sig själv igen.
    Nu ammar jag igen, ska bli intressant o se hur de blir efter den här gången.
    Mama A

• Busfröet

Använder ni bara BH utan bygel eller vaddering? Kan det vara ett stöd som gör att det inte blir så mkt "häng" senare? =)

• Little Ms Chatterbox

Här var det väl inte direkt några 10-poängare redan innan första graviditeten men dom gjorde sitt syfte även utan tillhörande baby. Men efter ammningen var slut var det som 2 Liter vatten i en ICA-kasse på varje sida. Men nu är jag gravid igen och dom är så fina SÅ!!! Så mitt råd är om du inte tillhör de lyckliggas skara som inte blir det minsta påverkad av amning eller funderar på plasic är nog att alltid vara gravid eller ammar!
    HA EN BRA DAG!

• Sara24

Jag hade ganska små bröst innan jag fick barn, sen vart dom självklart större under amningen. Jag ammade helt i 6mån och delvis i 7mån. Nu är min dotter 81/2 mån och brösten är mycket mindre och inte fylliga alls. Alla bh´ar jag hade innan jag vart gravid är typ för stora, inte så kul eftersom jag hade a-kupa redan då.
    Men jag hoppas att dom blir lite bättre med tiden!

• Aelwa

Jag var supernöjd med mina bröst innan!!

Nu har jag storlek 75 AA utan någon som helst fyllning, bara överflödig hud som fyller ut BHn. Det hänger och brösten är skrynkliga. Om jag ärvt min mors bröst får jag nog leva med det resten av livet.

• Mama A

Sara24. Mina BH-ar var oxå för stora efter amningen, men fylldes ut lite mer eftersom tiden gick. Jag har knappt A-kupa i vanliga fall, så det var inte så roligt med den förändringen här heller.

• luddigamaskrosen

Jag ammade min son i 3 månader och han är nu snart 3 år och mina bröst har då inte gått tillbaka till dom fina tonåringsbröst jag hade. Visst har dom samma storlek men dom har placerat sig lite längre ner n dom ska vara plus att huden inte har fattat galoppen utan är slapp... har försökt att träna (iofs inte allt för intensivt) men utan resultat.
    Lyllos er som inte påverkas av amning och graviditet kan jag ju bara säga. Jag tror heller inte det spelar nån roll vilken sorts bh man har eftersom jag aldrig haft nåt annat än vadderade bh:ar och ändå ser jag ut som jag gör.
    Jag hoppas nog som dom flesta andra i min sits på ett mirakel..

• Sara24

mama A: Tack för det, då finns det kanske hopp!!!
    Vill inte ens veta hur det blir om man får fler barn.

Svar på tråden Russintuttar eller taxöron!?