• Rolle

    LCHF högt CDT värde?

    Hej,

    Har letat och letat. Vid nyanställning fick jag göra CDT prov och då hade jag inte druckit på 2.5v, fick högt svar. Kan det vara LCHF som ställer till det? Vid avhållsamhet på 2-3 veckor ska värdena normaliseras står det.. Något som vet?

  • Svar på tråden LCHF högt CDT värde?
  • Anonym (Vet inte)

    Vet inte men jag fick kraftigt förhöjda levervärden alat och asat av lchf.

  • Anonym (M)
    Rolle skrev 2017-12-02 23:12:56 följande:

    Hej,

    Har letat och letat. Vid nyanställning fick jag göra CDT prov och då hade jag inte druckit på 2.5v, fick högt svar. Kan det vara LCHF som ställer till det? Vid avhållsamhet på 2-3 veckor ska värdena normaliseras står det.. Något som vet?


    2-5 veckor kan det ta för värden att normaliseras. Det finns ett fåtal anledningar att CDT kan ge utslag trots att man inte haft högt alkoholintag under en längre period. Om LCHF kan göra det vet jag inte, inget jag har läst om tidigare iallafall. Men om du vet med dig att du inte haft ett långvarigt bruk av alkohol (med högt intag) så kan det vara värt att be dem mäta fosfatidyletanol också, som även det är en markör för att kolla alkoholmissbruk.
  • Rolle

    Hamnat i en helt sjuk situation. Anklagas för att dricka omkring 2-3 flaskor vin per dag efter CDT test. Det har jag inte gjort, långt därifrån. Värsta är att läkaren kan blanda in Transportstyrelsen etc, körkort och allt kan ryka..

    Måste undersöka fosfatidyletanol prov.

Svar på tråden LCHF högt CDT värde?