• Mytilio

    Har ni spådomar i tarot som gått i uppfyllelse?

    Jag har hållit på med tarotkortsläggningar i ca 1,5 år nu.

    Började lägga för mig själv och har sedan successivt börjar lägga för andra.

    De flesta jag lägger för säger sig kunna relatera till det jag får fram. Då det ofta är personer jag inte känner och aldrig träffat vet jag inte om saker och ting reder sig såsom korten sagt sedan, utan får mest bekräftat att -ja min situation ser ut så här nu och jag förstår budskapet som förmedlas.. Därför är jag lite nyfiken på hur ni som blivit spådda i tarot tycker att ?spådomen? stämt in på längre sikt?

    Ni hittar mig på Instagram @tarot_solen samt på hemsidan sertasa.wixsite.com/tarotsolen om ni vill ha kontakt!

  • Svar på tråden Har ni spådomar i tarot som gått i uppfyllelse?
  • kottelin

    Humbug och hyckleri, det är vad jag har att säga.

    Din hemsida är dålig, du går inte ut med vem du är... känns mycket oseriöst.
    Att lägga pengar på andras fantasier är inget annat än bortkastade pengar, det är för mig obegripligt hur någon ens kan fundera på att göra det.


    Ja, typ så...
  • mammaåten

    Nej, tror inte på något sådant som faller i närheten av tarot/ övernaturligt osv.

    Även om jag önskar att jag trodde på det just nu för skulle behöva någon som såg vart jag förlagt barnets julkalender.... :)

  • Pripps Vichy

    Jag har blivit spådd och fick bland annat veta att jag skulle stöta på en person som ville mig illa och ville dra ner mig, och en månad ca efter spådomen stötte jag på en sådan person. Hade jag inte blivit förvarnad hade jag nog inte förstått att personen inte var att lita på.

    Så fick jag också veta att jag skulle lära känna en kvinna som jag kommer att ha mycket positivt utbyte med, och det visade sig också gå i uppfyllelse. Jag och denna kvinnan blev dock endast vänner och ingenting mer. Men jag hade stort utbyte av vänskapsrelationen med henne.

    Jag tror att även om man inte tror på spådomar och tarot så kan det att gå till en tarotläggare/ sierska trigga igång saker hos människor som gör att de blir mer uppmärksamma på sin omgivning. Nu är jag också sådan att jag tror på övernaturliga saker, det finns mer än bara fysik och kemi här i världen, människosjälen och det andliga är av en annan entitet och kan inte omfattas av traditionellt vetenskapliga förklaringsmodeller. Skeptiker brukar ha väldigt svårt att förstå det där. Men jag ger mig inte in i sådana diskussioner mer för de har en tendens att aldrig ta slut.

  • Milkway
    Pripps Vichy skrev 2017-12-03 12:42:21 följande:

    Jag har blivit spådd och fick bland annat veta att jag skulle stöta på en person som ville mig illa och ville dra ner mig, och en månad ca efter spådomen stötte jag på en sådan person. Hade jag inte blivit förvarnad hade jag nog inte förstått att personen inte var att lita på.

    Så fick jag också veta att jag skulle lära känna en kvinna som jag kommer att ha mycket positivt utbyte med, och det visade sig också gå i uppfyllelse. Jag och denna kvinnan blev dock endast vänner och ingenting mer. Men jag hade stort utbyte av vänskapsrelationen med henne.

    Jag tror att även om man inte tror på spådomar och tarot så kan det att gå till en tarotläggare/ sierska trigga igång saker hos människor som gör att de blir mer uppmärksamma på sin omgivning. Nu är jag också sådan att jag tror på övernaturliga saker, det finns mer än bara fysik och kemi här i världen, människosjälen och det andliga är av en annan entitet och kan inte omfattas av traditionellt vetenskapliga förklaringsmodeller. Skeptiker brukar ha väldigt svårt att förstå det där. Men jag ger mig inte in i sådana diskussioner mer för de har en tendens att aldrig ta slut.


    Du är medveten om att "du kommer möta någon som skadar dig" och "du kommer ha positivt utbyte av en vän" är världens bredaste utlåtande som VEM som helst hade sagt "åååhh det stämmer på mig!" För det första fanns det någon tidsram när det kunde ske? Datum? Månad? Vecka? År? Var skulle du befinna dig? I vilken situation? Sambo? På jobbet? På en resa?

    Du fattar att du blev manipulerad va?

    Ungefär som att jag säger "Du kommer snart se ett djur som väcker nåt i dig" din hjärna kommer nu undermedvetet söka sig till djur, och självklart kommer den hitta ett djur!

    Med det sagt. Det finns riktiga sierskor, hur vet man det?

    Jo. När du kan ringa och fråga var din dotter rymt iväg och sierskan beskriver dotterns nuvarande utseende i detalj och säger " hon är hemma imorgon" och det sker på detaljen. (Detta tiden innan data blev så populärt och alla såg vad alla gjorde) är det 99.9% chans att hon kunde spå fram det, och 0.1% chans att hon kidnappat dottern / haft hemliga agenter efter henne att se var hon är och vad hon har på sig.

    Samma de du kan ringa när du blöder akut och de med bara några ord stoppar blödandet.

    Det finns alltså de som är äkta empater. Ett sjätte sinne. Men det finns ännu fler bluffar som hon du besökte.
  • John22

    Givetvis är det lätt för saker som "spås" att gå i uppfyllelse, av den enkla anledning att det allt som oftast är väldigt breda, generella och tvetydiga saker som sägs.

    Lägg därtill det faktum att personer i allmänhet (och i ännu högre utsträckning individer som vill att tarot och dylikt ska fungera) har väldigt selektivt minne, så har man ett säkert recept för "spådomar som går i uppfyllelse".

    Personerna ifråga inbillar sig att det verkligen fungerar för att något av det som sades är applicerbart på deras liv, trots att 95% av det som sades var fel.

  • John22
    mammaåten skrev 2017-12-03 11:43:08 följande:

    Nej, tror inte på något sådant som faller i närheten av tarot/ övernaturligt osv.

    Även om jag önskar att jag trodde på det just nu för skulle behöva någon som såg vart jag förlagt barnets julkalender.... :)


    Jag har talat med andarna och de säger "Titta på platsen, titta på platsen". Kan det vara så att kalendern ligger på en plats? Jag får även en känsla av utrymme, så antingen ligger kalendern någonstans där det finns mycket utrymme, eller så är det just bristen på utrymme jag känner av.

    Du har även en klocka som inte fungerar längre och yngre individ i ditt liv som du känner starkt för.
  • Milkway
    mammaåten skrev 2017-12-03 11:43:08 följande:

    Nej, tror inte på något sådant som faller i närheten av tarot/ övernaturligt osv.

    Även om jag önskar att jag trodde på det just nu för skulle behöva någon som såg vart jag förlagt barnets julkalender.... :)


    Det finns riktiga sierskor/ empater som lätt hade sagt rakt ut var du lagt sakerna, i detalj. Utan att de känner dig eller kunnat spåra information om det. Men som jag skrev ovan, de är inte många jämfört med alla som bluffar och är desperata efter kunder och måste göra reklam osv. De riktiga behöver inte göra reklam eller söka kunder på nätet ens, för de är så populära redan sedan många många år tillbaka och har fullt på kunder för längesen. Alla skulle behöva ett samtal av en sån för att förstå att de faktiskt existerar.

    Tarot med spådom av kort vet jag inte om någon äkta empat behöver. Känns som ett verktyg för att låtsas vara sierska. Samma glaskula och kristaller och allt som kostar och ska göra det så magiskt.
  • Milkway
    John22 skrev 2017-12-03 13:03:42 följande:

    Jag har talat med andarna och de säger "Titta på platsen, titta på platsen". Kan det vara så att kalendern ligger på en plats? Jag får även en känsla av utrymme, så antingen ligger kalendern någonstans där det finns mycket utrymme, eller så är det just bristen på utrymme jag känner av.

    Du har även en klocka som inte fungerar längre och yngre individ i ditt liv som du känner starkt för.


    Ligger kalendern på en PLATS? Nä, säger du det?! Du har heelt rätt! .. I ett utrymme med någon storlek du inte nämner? Wow, vilken detaljrik beskrivning, allt stämmer !!

    Jag kan nog också spå. "Kalendern är på jorden. Den har något i närheten. Den är ensam. Ingen rör vid den. Det är släckt eller tänt. Och den är placerad någonstans. Högt eller lågt, du har tappat något roligt på golvet"
  • Milkway
    John22 skrev 2017-12-03 12:59:50 följande:

    Givetvis är det lätt för saker som "spås" att gå i uppfyllelse, av den enkla anledning att det allt som oftast är väldigt breda, generella och tvetydiga saker som sägs.

    Lägg därtill det faktum att personer i allmänhet (och i ännu högre utsträckning individer som vill att tarot och dylikt ska fungera) har väldigt selektivt minne, så har man ett säkert recept för "spådomar som går i uppfyllelse".

    Personerna ifråga inbillar sig att det verkligen fungerar för att något av det som sades är applicerbart på deras liv, trots att 95% av det som sades var fel.


    Som jag skrev , manipulation.

    Du blir inlärd att tänka och känna något de beskriver och därmed hittar du något som passar de känslorna och tankarna undermedvetet men tror att det bara skedde för att någon sett in i din framtid. När de snarare planterar i dig vad du ska söka och hur du ska känna och tänka när du hittar det.
  • Milkway
    Mytilio skrev 2017-12-03 11:26:36 följande:

    Jag har hållit på med tarotkortsläggningar i ca 1,5 år nu.

    Började lägga för mig själv och har sedan successivt börjar lägga för andra.

    De flesta jag lägger för säger sig kunna relatera till det jag får fram. Då det ofta är personer jag inte känner och aldrig träffat vet jag inte om saker och ting reder sig såsom korten sagt sedan, utan får mest bekräftat att -ja min situation ser ut så här nu och jag förstår budskapet som förmedlas.. Därför är jag lite nyfiken på hur ni som blivit spådda i tarot tycker att ?spådomen? stämt in på längre sikt?

    Ni hittar mig på Instagram @tarot_solen samt på hemsidan sertasa.wixsite.com/tarotsolen om ni vill ha kontakt!


    De kan relatera för du ger de ett väldigt utbrett utlåtande alla kan forma in att platsa i sina liv och alla som vill se det du säger de kommer skapa associationer till situationer i livet som uppfattas som din spådom.
  • Milkway
    Mytilio skrev 2017-12-03 11:26:36 följande:

    Jag har hållit på med tarotkortsläggningar i ca 1,5 år nu.

    Började lägga för mig själv och har sedan successivt börjar lägga för andra.

    De flesta jag lägger för säger sig kunna relatera till det jag får fram. Då det ofta är personer jag inte känner och aldrig träffat vet jag inte om saker och ting reder sig såsom korten sagt sedan, utan får mest bekräftat att -ja min situation ser ut så här nu och jag förstår budskapet som förmedlas.. Därför är jag lite nyfiken på hur ni som blivit spådda i tarot tycker att ?spådomen? stämt in på längre sikt?

    Ni hittar mig på Instagram @tarot_solen samt på hemsidan sertasa.wixsite.com/tarotsolen om ni vill ha kontakt!


    Är du den lilla lilla procent riktiga empater på denna jord kan du beskriva vad jag har på mig nu, inte i allmänhet utan i detalj, du kan också beskriva människans utseende som befinner sig närmast mig, och du kan beskriva vad vi gjorde idag, i detalj.

    Kan du inte beskriva detta i detalj så grattis, Du är en bluff men många tror dig ändå bara du har lite tarotkort och säger saker de VILL relatera till och därför kommer relatera till.
  • Pripps Vichy
    Milkway skrev 2017-12-03 12:57:37 följande:
    Du är medveten om att "du kommer möta någon som skadar dig" och "du kommer ha positivt utbyte av en vän" är världens bredaste utlåtande som VEM som helst hade sagt "åååhh det stämmer på mig!" För det första fanns det någon tidsram när det kunde ske? Datum? Månad? Vecka? År? Var skulle du befinna dig? I vilken situation? Sambo? På jobbet? På en resa?

    Du fattar att du blev manipulerad va?

    Ungefär som att jag säger "Du kommer snart se ett djur som väcker nåt i dig" din hjärna kommer nu undermedvetet söka sig till djur, och självklart kommer den hitta ett djur!

    Med det sagt. Det finns riktiga sierskor, hur vet man det?

    Jo. När du kan ringa och fråga var din dotter rymt iväg och sierskan beskriver dotterns nuvarande utseende i detalj och säger " hon är hemma imorgon" och det sker på detaljen. (Detta tiden innan data blev så populärt och alla såg vad alla gjorde) är det 99.9% chans att hon kunde spå fram det, och 0.1% chans att hon kidnappat dottern / haft hemliga agenter efter henne att se var hon är och vad hon har på sig.

    Samma de du kan ringa när du blöder akut och de med bara några ord stoppar blödandet.

    Det finns alltså de som är äkta empater. Ett sjätte sinne. Men det finns ännu fler bluffar som hon du besökte.
    Det är möjligt att hon kan ha varit en bluff. Men personligen tycker jag livet blir lite mer spännande med spådomar och övernaturligheter, så om jag nu "låter mig luras" så är det ändå en angenäm känsla och något jag egentligen har något emot, om det bara innebär att ge några hundralappar till någon som vill kunna tjäna pengar på sina förmågor, riktiga eller inbillade, och även om förmågan är inbillad så är det som med allt annat att man växer med sin uppgift. Mediala människor har ofta kontakt med varandra och utbyter kunskaper, erfarenheter och tankar med varandra, och även erfarna medium säger att man mycket väl kan träna upp en medial förmåga på olika sätt, även om man inte från början är medial.

    Jag skulle kunna säga mycket mer om detta, men som jag skrev innan så inleder jag helst inte diskussioner med skeptiker längre, för det jag vet vet jag och de erfarenheter  jag själv har när det gäller det övernaturliga kan ingen ta ifrån mig, och jag lägger helst inte ut sådant på ett offentligt forum som detta. Så bli inte sur om du inte skulle få några fler svar av mig. För det första så har jag outat mig tillräckligt på FL under den tid jag varit aktiv här och för det andra så orkar jag inte som förr sitta och traggla fram och tillbaka. Har lätt att hamna i affekt med och skriva sådant som inte är tillåtet när jag är arg, så jag försöker minska irritationsmomenten för mitt lynnes skull. Men är det något du frågar som jag känner att jag vill svara på så gör jag det :)

  • Vixen90
    Milkway skrev 2017-12-03 13:29:19 följande:

    Är du den lilla lilla procent riktiga empater på denna jord kan du beskriva vad jag har på mig nu, inte i allmänhet utan i detalj, du kan också beskriva människans utseende som befinner sig närmast mig, och du kan beskriva vad vi gjorde idag, i detalj.

    Kan du inte beskriva detta i detalj så grattis, Du är en bluff men många tror dig ändå bara du har lite tarotkort och säger saker de VILL relatera till och därför kommer relatera till.


    Och hur kommer man i kontakt med en äkta?
    Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
  • Mytilio

    Jag tycker det är intressant med dessa funderingar och åsikter. Vi ser alla på det på olika sätt. Jag ser tarot som en vägledning, inte egentligen så mkt spådom - de svar man får är ju sällan så exakta som att ?det här och det här kommer att hända? utan det handlar ofta om personlig utveckling. Därför kan svaren uppfattas allmängiltiga, men det viktiga är ju vad som väcks eller sätts igång inom människan det gäller. I personlig utveckling kan alla behöva vägledning i ibland.

    Tror man vet bäst med magkänslan om man kommit i kontakt med någon som bluffar och någon som är seriös. Och som någon skrev tidigare - de som vet, vet det de vet och det är rätt för dem. Skeptiker behövs också.

  • mammaåten
    John22 skrev 2017-12-03 13:03:42 följande:

    Jag har talat med andarna och de säger "Titta på platsen, titta på platsen". Kan det vara så att kalendern ligger på en plats? Jag får även en känsla av utrymme, så antingen ligger kalendern någonstans där det finns mycket utrymme, eller så är det just bristen på utrymme jag känner av.

    Du har även en klocka som inte fungerar längre och yngre individ i ditt liv som du känner starkt för.


    Neeej, den finns inte på någon plats alls.. helt borta är den! :D
Svar på tråden Har ni spådomar i tarot som gått i uppfyllelse?