• Nittioetta

    Vilken sjuksköterskeutbildning rekommenderas i Stockholm?

    Hej!

    Jag vill utbilda mig till sjuksköterska och undrar vilken högskola/universitet i Stockholm ni har att rekommendera? Vill gärna ha svar från sjuksköterskestudenter och sjuksköterskor.

    Jag bor i Stockholm och det är här jag vill plugga. Jag har Ersta Sköndal Bräcke högskola, Röda Korsets Högskola, Sophiahemmet och Karolinska Institutet att välja mellan. Skulle även kunna tänka mig att plugga på Uppsala Universitet då det inte är så långt härifrån.

    Jag är inte ute efter studentlivet, jag är ute efter att ta reda på vilken sjuksköterskeutbildning som håller bäst standard. :)

  • Svar på tråden Vilken sjuksköterskeutbildning rekommenderas i Stockholm?
  • MM000

    Har pluggat på Ersta och Sophia, bytte nämligen från ena skolan till den andra. Ersta är under all kritik... Satsa helt klart på Sophia. Rekommendera dem varmt!

  • EvelinaD

    Jag kan varmt rekommendera sophiahemmet! Jag är inne på slutet av termin 2 nu och jag älskar skolan. Jag har dock inte pluggat på något annat universitet så jag har ju inget att jämföra med.

  • Nittioetta

    Tack för svaren! Sophiahemmet har visserligen ett bra rykte, kul att det stämmer :) upplevde ni att det var svårt att komma in på Sophia?

  • MM000

    Mig veterligen är det den skolan som är svårast att komma in på just nu, men det är mycket lägre antagning nu än det någonsin varit. Jag vet att det har nämnts i skolan att det är rekordlågt! Tror du kan komma att kallas in på reserv om du har runt 16,5-17,0 i betyg.

    Jag har pluggat andra ämnen på KI också och den skolan är väl bra. Men jag gillar ?gruppkänslan? och tryggheten på Sophia. Det är en liten skola och man pluggar oftast i samma salar. När jag pluggade på KI var man ibland i Solna, ibland i Huddinge. Ganska rörigt...

    Mailar man en lärare på Sophia om någon fråga får man alltid svar.