• skumbanan

Alkohol innan äggplock

Hej!

Den årliga julkompisfesten sker någon dag före äggplock. Tror ni alkohol kan skada äggens kvalitet?

• Svar på tråden Alkohol innan äggplock
  • snabbköpskassörskan

Jag har inget svar på din fråga. Men det bästa är väl att ringa kliniken och fråga. De borde ju ha koll på det? Dumt att chansa kanske..

• Vviiccttoorriiaa

Enligt min läkare ska man leva på precis som vanligt innan man satt i ett embryo. Det var det svaret jag fick när jag ringde och frågade samma fråga. Men jag skulle ändå ringa och dubbelkolla.

• skumbanan

Ja de säger ju att man ska leva som vanligt. :) Tänkte om någon annan hade hittat någon annan spännande artikel som talar helt emot eller så. Hehe

• mikalela86

Jag har äggplock tidigast måndag och på fredag är det julfest, jag kommer att dricka vin då. Dels för att det är gott och dels för att slappna av lite i den här proccessen. Mina känslor är uppochner och överallt på samma gång.

• missUniversum

Jag var på weekend med jobbet under tiden jag tog sprutorna och drack konstant i 3 dagar. Äggplocket var på onsdagen, så visserligen några dagar före. Jag blev gravid på det försöket så det är säkert ingen fara

Svar på tråden Alkohol innan äggplock