• Redbullen

Jag är så himla ledsen

Hej alla. Detta har ni säkert läst innan men jag mår verkligen inte alls bra. Har försökt o försökt men inget plus på stickan! Är 25 år gammal, frisk tjej. Äter rätt och tränar. Har försökt att skaffa barn med mannen men inget händer. Det värsta är när man ser alla runtomkring blir gravida direkt o sen har man dem som gör abort som ingenting. Mår verkligen skit av det! Är det bara jag? Är ni fler som mig? Hur har ni gjort? Ska även tillägga att jag har gjort abort men då kunde jag verkligen inte ha barn. Inget jobb, inget stabilt förhållande, ville inte föda ett barn när jag inte har något att erbjuda det. Känns som Gud straffar mig för det... :(

Har BIM den 17:e dec, än så länge får jag leva på hoppet men känns verkligen som det inte gick i mål denna månaden med... hade nämligen ägglossnings smärtor igår och idag och har sex 3 gånger mellan ägglossningen.

Må bäst!

• Svar på tråden Jag är så himla ledsen
  • inez898

Jag känner verkligen igen mig (har dock aldrig varit gravid). Vi har snart försökt i ett år och jag börjar bli så otroligt ledsen över att det inte går. Brukar vara en glad och lättsam person men de senaste månaderna har jag blivit mer o mer ledsen, speciellt veckan innan mens och när mensen kommer. Det känns så otroligt orättvist att det går så lätt för andra. Jag tänker hela tiden på varför det inte går för oss, vad som är fel, varför just vi har drabbats av detta osv. Har inget bra tips tyvärr, det är väl att "tänka på annat" men det är lättare sagt än gjort... men det är nog det enda sättet <3

• Lyckorus

Hej, hur har det gått? Jag är inne på tredje försöket, BIM imorgon och räknar med att mensen kommer. Hur länge har ni försökt? Är ungefär lika gammal som du (26 år). Har du funderat på varför du gräver ned dig så mycket?

• Carinrebecca
    inez898 skrev 2017-12-05 12:58:28 följande:

Jag känner verkligen igen mig (har dock aldrig varit gravid). Vi har snart försökt i ett år och jag börjar bli så otroligt ledsen över att det inte går. Brukar vara en glad och lättsam person men de senaste månaderna har jag blivit mer o mer ledsen, speciellt veckan innan mens och när mensen kommer. Det känns så otroligt orättvist att det går så lätt för andra. Jag tänker hela tiden på varför det inte går för oss, vad som är fel, varför just vi har drabbats av detta osv. Har inget bra tips tyvärr, det är väl att "tänka på annat" men det är lättare sagt än gjort... men det är nog det enda sättet <3

Känner igen mig så mycket i vad både du och ts skriver. Jag och sambon försöker bli gravida med vårt första barn, är inne på 14 månader nu och har precis påbörjat utredning via landstinget. Jag känner mig så naiv som tänkte att det här skulle vara en spännande och "enkel" resa. Var inte inställd på den här kampen och blir ledsen och nere varje gång mensen kommer. Alla mina närmsta vänner får barn på löpande band och självklart är jag glad för deras skull. För det här önskar jag ingen, men samtidigt kan jag inte låta bli att tänka när f***n ska det bli vår tur?
Svar på tråden Jag är så himla ledsen