• Carrolkpg

Vi som väntar sommarbebis 2018, Linköping/Östergötland

Hej!

Jag och min sambo väntar vårt första barn som beräknas komma till världen i mitten av juli. Vi har nyligen gjort Vul och såg då en liten böna och ett tickande hjärta. Vilken lycka! Jag är nu i vecka 8 och mår än så länge bra förutom att jag är mycket tröttare än annars :). Jag önskar att få kontakt med andra blivande mammor i Linköping eller någon annanstans i Östergötland. Vore roligt att följas åt under graviditeten och bolla tankar och idéer med varandra. Vill gärna starta en mammagrupp då det skulle vara trevligt att träffas när bebisarna är födda :). Jag är 37 år gammal så är en äldre förstföderska, hoppas det finns fler som mig där ute.

• Svar på tråden Vi som väntar sommarbebis 2018, Linköping/Östergötland
  • 530

Jag och min sambo väntar också våran första i juli, har oxo varit på vul och sett den lilla :)
    vart i linköping bor du?

• Carrolkpg
    530 skrev 2018-01-12 15:22:52 följande:

Jag och min sambo väntar också våran första i juli, har oxo varit på vul och sett den lilla :)

vart i linköping bor du?

Hej!

Vad kul att ni också ska ha barn i juli :). Var några veckor sedan jag skrev i denna tråd. Skapade nyss en ny tråd som jag precis skrev i så lite roligt att du svarade i denna :). Jag är i vecka 13+4 nu och förra veckan var vi på ul och såg den lilla igen. Så mycket som hänt sedan sist. Nu såg man ju att det är en liten bebis där inne. Om några veckor är det dags för Rul, längtar dit. Har ni gjort Kub? Det har vi och allt såg bra ut. Just nu bor vi i södra Ekkällan nära Us men flyttar om några veckor till hus i Nykil. Var bor du?
  • Iowhannah

Hej!

Jag bor inte i Linköping, men däremot strax utanför Norrköping. Jag är 30 år och väntar andra barnet med BF 7 juli. Första föddes på hösten så det ska bli skönt att slippa bry sig om att klä på bebisen ordentligt :)

Jag går in i vecka 16 i morgon och är fortfarande så himla trött! Förra gången lugnade det sig i vecka 14, men då hade jag heller inget barn att ta hand om. Jag dagdrömmer om att kunna sova när helst jag vill :P

För närvarande är jag sjukskriven (av olika anledningar, bland annat graviditetsrelaterat) så i veckan ska jag passa på att träna, sova och äta potatis (jag är den enda som gillar det i familjen) när barnet är på förskolan.

• Carrolkpg

Välkommen lowhanna :).

Jag har mått bra hittills under min graviditet, dock har jag varit mycket trött. Knappt inget illamående så är lycklig för det. Nu har jag sovit dåligt i några nätter pga att jag måste upp och kissa efter typ 2 timmar och sedan kan jag inte somna om :/. Hoppas inte att det kommer vara så här hela tiden framöver. Då blir jag zombie tillslut... Men ska väl inte klaga egentligen, finns de som mår mycket sämre.

• Lkpgmamma

Hej...kul med lite mer mammor från Linköping, finns en grupp på facebook som heter bf 2018 linköping som ni alla är jättevälkomna att gå med iSkrattande, gruppen är sluten så är bara medlemmar som kan se inläggen. själv bor jag med i Linköping och väntar vår 3a nu om bara 1 månad, jag lär gärna känna lite mer mammor och tar fikastunder samt promenader medGlad

• Carrolkpg
    Lkpgmamma skrev 2018-01-14 22:47:05 följande:

Hej...kul med lite mer mammor från Linköping, finns en grupp på facebook som heter bf 2018 linköping som ni alla är jättevälkomna att gå med i, gruppen är sluten så är bara medlemmar som kan se inläggen. själv bor jag med i Linköping och väntar vår 3a nu om bara 1 månad, jag lär gärna känna lite mer mammor och tar fikastunder samt promenader med

Hej! Jag vill gärna gå med i gruppen :). Men visst kan man inte söka på gruppen på fb om den är sluten? Vill inte att det ska synas på fb, bara dem närmsta som vet än.
  • Ejms

Hej, vad roligt med fler sommarbebisar i Linköping! ???? Vi har bf 4 juli, vore väldigt kul att följas åt lära känna andra mammor här i staden. ?

• Ejms

Att jag aldrig lär mig att Androids smileys inte går att använda på fl. :)

• Carrolkpg
    Ejms skrev 2018-01-21 16:15:23 följande:

Att jag aldrig lär mig att Androids smileys inte går att använda på fl. :)

Haha nä det funkar inte. Också råkat göra det misstaget och så blir det massa frågetecken istället för smileys ;). Var i Linköping bor du?
  • miachr78

Väntar bebis i juli och bor i Linköping. Kommer dock snittas i slutet på juni :) har 3 barn sedan tidigare.

• miachr78
    Carrolkpg skrev 2018-01-15 07:03:53 följande:

Hej! Jag vill gärna gå med i gruppen :). Men visst kan man inte söka på gruppen på fb om den är sluten? Vill inte att det ska synas på fb, bara dem närmsta som vet än.

Alla kan se vilka som är medlemmar i gruppen om den inte är hemlig
  • anli00

Hej, får man hoppa med här....har bf med andra barnet i Augusti så sensommarbebis. Bor också i Linköping, vore kul o få kontakt med fler lkpg-mammor

• Carrolkpg
    anli00 skrev 2018-02-01 15:59:35 följande:

Hej, får man hoppa med här....har bf med andra barnet i Augusti så sensommarbebis. Bor också i Linköping, vore kul o få kontakt med fler lkpg-mammor

Hej och välkommen! :). Denna tråd är inte jätte aktiv men hoppas vi kan väcka den till liv. Är ju ändå några stycken nu. Var bor du? Jag flyttar straxt till hus i Nykil, ska bli underbart för bor i en tvåa nu :).
  • anli00
    Carrolkpg skrev 2018-02-01 16:59:40 följande:

Hej och välkommen! :). Denna tråd är inte jätte aktiv men hoppas vi kan väcka den till liv. Är ju ändå några stycken nu. Var bor du? Jag flyttar straxt till hus i Nykil, ska bli underbart för bor i en tvåa nu :).

Ja får hoppas d! Såg att d fanns FB-grupp men vi har inte gått med denna babyz-nyhet än så vill inte lägga till mig där! Vi bor strax utanför Linköping i ett hus. Riktigt skönt med hus när familjen blir större så grattis till husköpet

När har du bf?
  • Carrolkpg
    anli00 skrev 2018-02-01 19:45:44 följande:

Ja får hoppas d! Såg att d fanns FB-grupp men vi har inte gått med denna babyz-nyhet än så vill inte lägga till mig där! Vi bor strax utanför Linköping i ett hus. Riktigt skönt med hus när familjen blir större så grattis till husköpet

När har du bf?

Vi har Bf 15/7 :). Nu ser vi fram emot Rul som vi har om 3 veckor, blir spännande att se den lilla igen <3.
  • anli00
    Carrolkpg skrev 2018-02-01 21:05:48 följande:

Vi har Bf 15/7 :). Nu ser vi fram emot Rul som vi har om 3 veckor, blir spännande att se den lilla igen <3.

Förstår det, blir mer verkligt ju mer man får se dom. Vi har kub om två veckor o känns som en evighet tills dess *hahaha*
  • Carrolkpg
    anli00 skrev 2018-02-02 15:43:59 följande:

Förstår det, blir mer verkligt ju mer man får se dom. Vi har kub om två veckor o känns som en evighet tills dess *hahaha*

Vi gjorde Kub för några veckor sedan och allt såg bra ut. Den lilla bökade omkring för fullt :). Ska ni ta reda på kön? Vi tänkte låta det bli en överraskning om vi kan hålla oss ;).
  • Carrosteen89

Hej!

Blev så glad när jag såg den här gruppen, har letat efter en mammagrupp i Lkpg.

Jag väntar mitt första barn i slutet av augusti / början av september och bor också i Linköping :) Vore kul om man fick hoppa på den här gruppen.

• Carrolkpg
    Carrosteen89 skrev 2018-07-09 09:09:36 följande:

Hej!

Blev så glad när jag såg den här gruppen, har letat efter en mammagrupp i Lkpg.

Jag väntar mitt första barn i slutet av augusti / början av september och bor också i Linköping :) Vore kul om man fick hoppa på den här gruppen.

Hej!

Tyvärr är den här tråden inte aktiv. Om du har Facebook finns det en grupp som heter Bf sommar-höst 18 Linköping . Välkommen att gå med där :). Sedan finns det en större grupp som heter bf 2018 Linköping. Jag är med i båda och har träffat lite härliga mammor. Det anordnas fikaträffar, man kan bolla tankar och idéer med andra mammor/blivande mammor.

Vänliga hälsningar Carro
Svar på tråden Vi som väntar sommarbebis 2018, Linköping/Östergötland