• Anonym (TS)
    Äldre 4 Dec 18:46
    24537 visningar
    23 svar
    23
    24537

    Hur ofta kan jag som tjej höra av mig?

    Det sägs att män tappar intresset av kvinnor som hör av sig ofta p.g.a. jakten inte finns. Jag var på dejt med en kille i fredags och var tydlig med att jag inte orkar spela något spel (räkna timmar/ dagar innan man hör av sig osv.). 

    Jag hörde av mig först dagen efter vår dejt (frågade om betalning). Därefter skrev vi lite (jag skrev sist men inget man direkt kan svara på).

    Därför är min fråga till er hur ofta jag som tjej kan höra av mig utan att bli för påstridig/ för mycket så att han tappar intresset? Utgå från er själva och hur ni känner kring någon ni dejtat 1 gång! Säg gärna om ni är man eller kvinna också.

  • Svar på tråden Hur ofta kan jag som tjej höra av mig?
  • Anonym (q)
    Äldre 4 Dec 18:55
    #1

    Jag är kvinna och har hört detsamma som dig och jag är en expert på att höra av mig alltför ofta. Så när jag och min pojkvän träffades i somras fick jag lägga band på mig, precis i början kan det faktiskt vara så att man skrämmer bort om man är för påflugen, jag känner likadant om en man hör av sig hela tiden.
    I början hördes vi kanske tre-fyra gånger i veckan men efter ett par-tre veckor blev det så att vi hördes dagligen.
    Idag hörs vi minst en gång om dagen när vi inte ses.
    Men nej, jag orkar inte heller räkna timmar, dagar, minuter eller sekunder. Däremot så har jag varit noga med att inte vara den första som hör av sig hela tiden. 

  • Anonym (50/50­)
    Äldre 4 Dec 18:59
    #2

    Ganska enkelt tycker jag. Jag kör 50/50-metoden och den sviker i princip aldrig. Dvs att om jag har tagit ett initiativ, så låter jag honom ta initiativet nästa gång. Dvs. i ditt nuvarande fall så skulle jag inte ta ett till initiativ just nu, utan låta honom ta det steget.

    Den här metoden misslyckas i princip aldrig med att få reda på hur stort den andra personens intresse verkligen är. Om den andra alltid svarar väldigt segt, inte tar några initiativ, alltid väntar flera där innan den hör av sig självmant, etc, så brukar där inte finnas ngt större intresse. Självklart finns undantag för varje regel men ja, du förstår.

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 4 Dec 19:00
    #3

    Hej, tack för ditt svar! Då gör jag kanske bäst i att inte skriva igen nu. Han har däremot antytt att vi ska ses två gånger och jag har svarat (vet inte hur känslig han är - jag tycker jag är tydlig men han kanske inte tycker det) så vill ju inte att han ska tro att jag inte är intresserad. Men jag kanske ska avvakta iallafall tills imorgon... Han är ju dock rätt seg på att skriva.. Åh så svårt!

    Hoppas fler svarar och ger input på hur de fungerar!

  • Anonym (50/50­)
    Äldre 4 Dec 19:09
    #4
    Anonym (TS) skrev 2017-12-04 19:00:21 följande:

    Hej, tack för ditt svar! Då gör jag kanske bäst i att inte skriva igen nu. Han har däremot antytt att vi ska ses två gånger och jag har svarat (vet inte hur känslig han är - jag tycker jag är tydlig men han kanske inte tycker det) så vill ju inte att han ska tro att jag inte är intresserad. Men jag kanske ska avvakta iallafall tills imorgon... Han är ju dock rätt seg på att skriva.. Åh så svårt!

    Hoppas fler svarar och ger input på hur de fungerar!


    Antytt att ni ska ses? Låter som en som är väldigt dålig på kommunikation.. ;) eller inte vet vad han vill... antingen föreslår man väl att ses, eller inte. En massa antydningar är ingen bra grej. Har urdåliga erfarenheter av killar som skriver t.ex. "Vi borde verkligen ses snart" och sen föreslår de inget konkret..... de säger det bara för att det ska låta bra eller nåt...som det verkar. OM man själv då tar mod till sig och föreslår nåt konkret, så är grundregeln att de måste ge ett konkret svar tillbaka. Annars tycker jag det är stor varningsflagga faktiskt.

    Om du känner att du på nåt sätt varit avvisande(?), så rätta till det då. Säg att "Oj jag var lite stressad förut, nu har jag hunnit tänka efter och det skulle passa mig t.ex. på torsdag. Funkar det för dig med bowling/mat/bio kl. 19 då? "

    Om han säger att det inte Funkar, föreslå inget nytt, utan säg bara: "Okej, du får gärna höra av dig om du hittar en annan dag som passar. "

    Lättsamt och Så, som att du har allt annat i världen för dig, än att sitta o fundera på hans seghet... ;)
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 4 Dec 19:09
    #5
    Anonym (50/50) skrev 2017-12-04 18:59:28 följande:

    Ganska enkelt tycker jag. Jag kör 50/50-metoden och den sviker i princip aldrig. Dvs att om jag har tagit ett initiativ, så låter jag honom ta initiativet nästa gång. Dvs. i ditt nuvarande fall så skulle jag inte ta ett till initiativ just nu, utan låta honom ta det steget.

    Den här metoden misslyckas i princip aldrig med att få reda på hur stort den andra personens intresse verkligen är. Om den andra alltid svarar väldigt segt, inte tar några initiativ, alltid väntar flera där innan den hör av sig självmant, etc, så brukar där inte finnas ngt större intresse. Självklart finns undantag för varje regel men ja, du förstår.


    Hmm. Jag skrev ju ändå först dagen efter vår dejt och han svarade på det och sen hade vi ju lite kontakt och han framförde ju att han ville att vi skulle ses igen. Det svarade jag aldrig direkt ja på utan skrev om lite annat men jag ser det ju som att iom att jag svarar vill jag ses igen. Därför tänkte jag att det kanske inte spelade någon roll om jag skrev först. Men nja jag avvaktar väll..
  • Äldre 4 Dec 19:11
    #6
    +2

    Jag blir lite ledsen när jag läser sådant här. Kanske för att jag tänker tillbaka på när jag själv dejtade. Jag tycker man kan och ska höra av dig precis så mycket som man känner för. Det där spelet om vem som hör av sig först eller mest är bara så hemskt. Om man är intresserad av någon så spelar det ingen roll. När jag efter många grodor väl träffade min livs kärlek var det ingen tvekan. Ingen av oss brydde oss om det där. Vi ville höra av varandra och blev bara glada när den andre tog kontakt. Det är så det ska vara. Inget spel. Jo, sen finns det såklart en gräns för när det blir trakasserier, men det är såklart något annat.

    Så mitt råd är, sluta räkna vem som kontaktat vem hur många gånger. Är man intresserad är det bara positivt. Stör man sig eller backar för att den andre skickar ett par sms per dag är man inte särskilt intresserad till att börja med.

  • Anonym (T)
    Äldre 4 Dec 19:26
    #7
    Anonym (q) skrev 2017-12-04 18:55:30 följande:

    Jag är kvinna och har hört detsamma som dig och jag är en expert på att höra av mig alltför ofta. Så när jag och min pojkvän träffades i somras fick jag lägga band på mig, precis i början kan det faktiskt vara så att man skrämmer bort om man är för påflugen, jag känner likadant om en man hör av sig hela tiden.

    I början hördes vi kanske tre-fyra gånger i veckan men efter ett par-tre veckor blev det så att vi hördes dagligen.

    Idag hörs vi minst en gång om dagen när vi inte ses.

    Men nej, jag orkar inte heller räkna timmar, dagar, minuter eller sekunder. Däremot så har jag varit noga med att inte vara den första som hör av sig hela tiden. 


    Låter som alltför sällan att inte höras varje dag om man träffats och vill träffas igen. Är man.

    TS, du låter som du är fast i spelet...
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 4 Dec 19:31
    #8
    Anonym (T) skrev 2017-12-04 19:26:03 följande:
    Låter som alltför sällan att inte höras varje dag om man träffats och vill träffas igen. Är man.

    TS, du låter som du är fast i spelet...
    Det är ju mitt problem att jag inte är fast i spelet - men jag vill inte bli för mycket så jag skrämmer honom! Därför ville jag ha lite inputs från män hur de reagerar på tjejer som skriver mycket/ ofta..
  • Anonym (50/50­)
    Äldre 4 Dec 19:44
    #9

    TS, tyvärr, spelet är det enda som funkar! Åtminstone på 99.9 % av killar. Jag lovar dig!

    Med spel menar jag inte att hålla på och vara rakt ut sagt kylig! Absolut inte. Men att hålla sig lite granna cool och som jag sagt (och även en annan klok kommentator här inne), att inte höra av sig för mycket. Precis just i början är sånt faktiskt ganska känsligt.

    Och oavsett vad killar säger, så BLIR de flesta av dem i realiteten avtända/bortskrämda, av en tjej som hör av sig mkt och är lite för "på.

    Jag har försökt hur många ggr som helst att "Äh jag skiter i att vara lite cool, jag hör av mig när jag vill, " och det funkar aldrig. Aldrig nånsin. Däremot har flera av mina stora kärlekar/långvariga förhållanden sagt att de vågade satsa på mig just för att jag var lite cool och inte hängde på dem som ett plåster redan från start....

    Jag tycker du har visat ett nog så tydligt intresse när ni sms:ade fram och tillbaka. Så om jag vore du skulle jag chilla lite nu och låta honom höra av sig och föreslå nåt faktiskt. Han fattar att du är intresserad eftersom ni sms:at en del fram o tillbaka. (Om han är normalbegåvad vilket jag utgår från).

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 4 Dec 20:12
    #10
    Anonym (50/50) skrev 2017-12-04 19:44:53 följande:

    TS, tyvärr, spelet är det enda som funkar! Åtminstone på 99.9 % av killar. Jag lovar dig!

    Med spel menar jag inte att hålla på och vara rakt ut sagt kylig! Absolut inte. Men att hålla sig lite granna cool och som jag sagt (och även en annan klok kommentator här inne), att inte höra av sig för mycket. Precis just i början är sånt faktiskt ganska känsligt.

    Och oavsett vad killar säger, så BLIR de flesta av dem i realiteten avtända/bortskrämda, av en tjej som hör av sig mkt och är lite för "på.

    Jag har försökt hur många ggr som helst att "Äh jag skiter i att vara lite cool, jag hör av mig när jag vill, " och det funkar aldrig. Aldrig nånsin. Däremot har flera av mina stora kärlekar/långvariga förhållanden sagt att de vågade satsa på mig just för att jag var lite cool och inte hängde på dem som ett plåster redan från start....

    Jag tycker du har visat ett nog så tydligt intresse när ni sms:ade fram och tillbaka. Så om jag vore du skulle jag chilla lite nu och låta honom höra av sig och föreslå nåt faktiskt. Han fattar att du är intresserad eftersom ni sms:at en del fram o tillbaka. (Om han är normalbegåvad vilket jag utgår från).


    Okej tack för input! Jag skriver helt enkelt inte ikväll! Jag gör det imorgon kanske... :) eftersom vi ändå inte kommer ses i veckan kan jag ju avvakta. Åh det här är ju så jobbigt - hade hellre bara hoppat in i mitten av en relation när man kommit förbi det här jobbiga stadiet!
Svar på tråden Hur ofta kan jag som tjej höra av mig?