Anonym (TS) skrev 2017-12-04 19:00:21 följande:
Hej, tack för ditt svar! Då gör jag kanske bäst i att inte skriva igen nu. Han har däremot antytt att vi ska ses två gånger och jag har svarat (vet inte hur känslig han är - jag tycker jag är tydlig men han kanske inte tycker det) så vill ju inte att han ska tro att jag inte är intresserad. Men jag kanske ska avvakta iallafall tills imorgon... Han är ju dock rätt seg på att skriva.. Åh så svårt!
Hoppas fler svarar och ger input på hur de fungerar!
Antytt att ni ska ses? Låter som en som är väldigt dålig på kommunikation.. ;) eller inte vet vad han vill... antingen föreslår man väl att ses, eller inte. En massa antydningar är ingen bra grej. Har urdåliga erfarenheter av killar som skriver t.ex. "Vi borde verkligen ses snart" och sen föreslår de inget konkret..... de säger det bara för att det ska låta bra eller nåt...som det verkar. OM man själv då tar mod till sig och föreslår nåt konkret, så är grundregeln att de måste ge ett konkret svar tillbaka. Annars tycker jag det är stor varningsflagga faktiskt.
Om du känner att du på nåt sätt varit avvisande(?), så rätta till det då. Säg att "Oj jag var lite stressad förut, nu har jag hunnit tänka efter och det skulle passa mig t.ex. på torsdag. Funkar det för dig med bowling/mat/bio kl. 19 då?

"
Om han säger att det inte Funkar, föreslå inget nytt, utan säg bara: "Okej, du får gärna höra av dig om du hittar en annan dag som passar.

"
Lättsamt och Så, som att du har allt annat i världen för dig, än att sitta o fundera på hans seghet... ;)