• emelita86

Vi i vecka 23+ hur vi mår,börjat inhandla för bebis m.m.

Hej! Tänkte här kan vi som är gravida i vecka 23 och framåt kan dela med jos hur vi mår om vi närjat införskaffa kläder/saker för bebisen.el allmänt. Jag jeter emelita och är i vecka 24+1 . Jag har hemsk foglossning ajaj. Har varit med en vän/släkting som bärjat införskaffat lite kläder till bår flicka

• Svar på tråden Vi i vecka 23+ hur vi mår,börjat inhandla för bebis m.m.
  • emelita86

Just nu jar jag oro kännsla. Känner av nebisen/sparkar varje dag men känner inget nu :(

• Hoppas7910

Hej :)

Therese heter jag, är i vecka 23 med nr 2 :)

Har en riktigt hemskt foglossning och mår väl lite si så där. Har som du känt bebis en hel del innan men nu dem sista 3 dagarna har det varit mkt mer stilla.. så det oroar mig också.

Vi har ju en hel del grejor sen vår dotter så jag har inte handlat något än. Men jag har beställt babyboxar iaf!

• GAndrea

Jag är också i vecka 23, med andra barnet. Jag mår toppen! Mådde illa och kräkte till v 14/15. Har äntligen börjat känna rörelser i magen, inga sparkar än. Fick reda på att jag har moderkakan i framkant och det kunde dröja innan man började känna något.

Från v 19 började jag träna igen och det känns så skönt i rygg, axlar och höfter! Dottern fyllde 1 i förra veckan så jag måste ta tag i träningen och bygga lite stryka om man ska orka kånka på henne och en gravidmage!

Vi har även varit på RUL och fått reda på att vi väntar en Lillasyster!

Det enda vi har fixat än så länge till lillasyster är en syskonvagn och "åka hem från BB kläderna" (samma som storasyster fast i annan färg) Mycket har vi ju redan.

Vilka babyboxar har du beställt?

Hoppas7910 skrev 2017-12-05 11:16:50 följande:

Hej :)

Vi har ju en hel del grejor sen vår dotter så jag har inte handlat något än. Men jag har beställt babyboxar iaf!

• emelita86

Hej igen! Rörelserna i magen körde igång eftet nån tim i går :) min moderkaka ligger med framkant fast jag känner mycke rörelse oftast när jag vilar dock mer innåt så snubben känner inte så ofta. Jag har ju inte tränat må några år vill.. mem vad kan jag köra för övningar nu när jag är gravid? Väntar andra/igentligen 3barnet då min tidigare dotter hade en tvilling syster som dog under graviditeten. Så jag har redan fått gått på många speciallist ul känns trygt o väntar en glicka denna gång blir ev namn Amira om hon ser ut spm en när hon tittar ut annars ev astrid eller nova-lee . Har ni namnförslag på etan bebis?

• Hoppas7910
    GAndrea skrev 2017-12-05 12:57:02 följande:

Jag är också i vecka 23, med andra barnet. Jag mår toppen! Mådde illa och kräkte till v 14/15. Har äntligen börjat känna rörelser i magen, inga sparkar än. Fick reda på att jag har moderkakan i framkant och det kunde dröja innan man började känna något.

Från v 19 började jag träna igen och det känns så skönt i rygg, axlar och höfter! Dottern fyllde 1 i förra veckan så jag måste ta tag i träningen och bygga lite stryka om man ska orka kånka på henne och en gravidmage!

Vi har även varit på RUL och fått reda på att vi väntar en Lillasyster!

Det enda vi har fixat än så länge till lillasyster är en syskonvagn och "åka hem från BB kläderna" (samma som storasyster fast i annan färg) Mycket har vi ju redan.

Vilka babyboxar har du beställt?

Så skönt att du mår bra! Är lite avis får jag nog säga ;)

Jag brukar träna ganska mkt men fram till v12/13 kräkte jag varje dag och tröttheten var enorm.. nu är det som sagt värken och foglossningen som sätter stopp för det mesta.

Vad kul att du oxå har en liten dotter :)

Min är 16 månader som lite äldre än din. Har precis skolat in henne så det är en lite jobbig tid just nu med mkt gråt.. usch, gör ont i mammahjärtat :(

Har oxå moderkakan i framvägg så det dämpar ju en hel del. Sen har bebis varit lite mer stilla dem senaste dagarnas så det är lite jobbigt. Men jag hoppas det är för att hon/han vänt sig och ligger med ryggen utåt.

Vi försökte kolla på RUL vad det ska bli men bebis ville inte samarbeta. Så det får bli en överraskning :)

Vad har ni köpt för syskonvagn?

Jag har beställt från Lloyds apotek, babyproffsen, libero och en till som jag inte kommer ihåg nu.. jag googlade babyboxar så kom jag till en sida där man kunde välja en massa. Vissa var slut så det gick inte att beställa just nu.

Men det är ju ingen brådska än så länge :)
  • Hoppas7910
    emelita86 skrev 2017-12-05 22:19:49 följande:

Hej igen! Rörelserna i magen körde igång eftet nån tim i går :) min moderkaka ligger med framkant fast jag känner mycke rörelse oftast när jag vilar dock mer innåt så snubben känner inte så ofta. Jag har ju inte tränat må några år vill.. mem vad kan jag köra för övningar nu när jag är gravid? Väntar andra/igentligen 3barnet då min tidigare dotter hade en tvilling syster som dog under graviditeten. Så jag har redan fått gått på många speciallist ul känns trygt o väntar en glicka denna gång blir ev namn Amira om hon ser ut spm en när hon tittar ut annars ev astrid eller nova-lee . Har ni namnförslag på etan bebis?

Vad skönt dem kom igång igen :)

Har oxå moderkakan i framvägg så den ställer ju nog till det en hel del.

Kul med en flicka till!

Nej, vi har inga klara namn än.. vi funderar och skriver en lista så får vi se vad det blir sen och vad som passar :)

Har en liten Ellinor redan.
  • GAndrea
    Hoppas7910 skrev 2017-12-06 06:36:06 följande:

Så skönt att du mår bra! Är lite avis får jag nog säga ;)

Jag brukar träna ganska mkt men fram till v12/13 kräkte jag varje dag och tröttheten var enorm.. nu är det som sagt värken och foglossningen som sätter stopp för det mesta.

Vad kul att du oxå har en liten dotter :)

Min är 16 månader som lite äldre än din. Har precis skolat in henne så det är en lite jobbig tid just nu med mkt gråt.. usch, gör ont i mammahjärtat :(

Har oxå moderkakan i framvägg så det dämpar ju en hel del. Sen har bebis varit lite mer stilla dem senaste dagarnas så det är lite jobbigt. Men jag hoppas det är för att hon/han vänt sig och ligger med ryggen utåt.

Vi försökte kolla på RUL vad det ska bli men bebis ville inte samarbeta. Så det får bli en överraskning :)

Vad har ni köpt för syskonvagn?

Jag har en liten mini Sonja här hemma. Vi börjar fundera på namn nu när vi vet att det är en lillasyster i magen, men herregud så svårt! Lillasyster är beräknad i början på april och pappan har tagit föräldraledigt April-slutet på juli. Så vi ska faktiskt inte skola in dottern alls är vår plan i nuläget. Planen är att skola in båda två i augusti 2019 :) Vilket känns helt galet att jag ska vara hemma så länge. Men än så länge älskar jag det!

Så spännande med att det blir en överraskning, fast lite segt kanske om man var inställd på att veta eller?

Vi hittade en Emmaljunga double monkey från 2013 i jättefint skick med en liggdel för 2000 kr på blocket. Vi har en singel emmaljunga vagn till dottern nu som vi också köpte begnant och är väldigt nöjda med. Jag köper hellre bra begagnat än nytt av sämre kvalitet.
  • Hoppas7910
    GAndrea skrev 2017-12-06 07:53:49 följande:

Jag har en liten mini Sonja här hemma. Vi börjar fundera på namn nu när vi vet att det är en lillasyster i magen, men herregud så svårt! Lillasyster är beräknad i början på april och pappan har tagit föräldraledigt April-slutet på juli. Så vi ska faktiskt inte skola in dottern alls är vår plan i nuläget. Planen är att skola in båda två i augusti 2019 :) Vilket känns helt galet att jag ska vara hemma så länge. Men än så länge älskar jag det!

Så spännande med att det blir en överraskning, fast lite segt kanske om man var inställd på att veta eller?

Vi hittade en Emmaljunga double monkey från 2013 i jättefint skick med en liggdel för 2000 kr på blocket. Vi har en singel emmaljunga vagn till dottern nu som vi också köpte begnant och är väldigt nöjda med. Jag köper hellre bra begagnat än nytt av sämre kvalitet.

Sonja är väldigt fint :) har faktiskt med det på min lista! Men ja.. namn till lillasyster/lillebror är jättesvårt!! Man har så mkt kopplingar till olika namn som gör att man absolut inte vill döpa sitt barn till det. Även om själva namnet är fint..

det blir roligt med överraskning! Men lite snopet ändån om jag ska va ärlig. Blir lite lättare när man vet! Just med namn och så :) spelar ju absolut ingen roll men jag gillar att veta saker ;)

Gud så skönt att slippa skola in emellan! Gör ni helt rätt i :) Det är inget roligt alls :(

Ellinor är ju lite äldre så det blev svårt att hålla henne hemma helt tills det är dags i april. Beräknad till 6 april :)

Enda trösten är att hon ska inte vara där så mkt. Sambon jobbar skift och jag är sjukskriven 50% så då blir det rätt mkt mindre för henne.

Lät länge med August 2019! Men så härligt ändån :)

Ska kolla hur en sån vagn ser ut! Jag är sugen på en Emmaljunga double viking.

Har en Britax go next idag som vi är supernöjda med men den finns inte som syskonvagn.

Håller oxå koll på begagnat nu, gör mig inget om det är använt innan. Bara dem är välskötta och bra kvalitet.
  • Lillasyster2018

Hej! Jag är gravid 23+4 med andra barnet som enligt ul ska bli en tjej. Har en son på fem år som ser fram emot att bli storebror. Jag mår bra förutom havandeskapsförgiftning så är sjukskriven heltid.

Vi har börjat ragga kläder av bekanta som inte ska ha mer barn och så precis som ni har vi mycket sen innan. Här tampas vi med förändringar som vår Dexter har lite svårt för så varje ålder har sina grejor! Hoppas foglossningen blir bättre jag fick det tidigt men fick en tensmaskin och bälte hade jag sen innan. Det funkade för mig.

//lisa

• Hoppas7910
    Lillasyster2018 skrev 2017-12-06 23:25:48 följande:

Hej! Jag är gravid 23+4 med andra barnet som enligt ul ska bli en tjej. Har en son på fem år som ser fram emot att bli storebror. Jag mår bra förutom havandeskapsförgiftning så är sjukskriven heltid.

Vi har börjat ragga kläder av bekanta som inte ska ha mer barn och så precis som ni har vi mycket sen innan. Här tampas vi med förändringar som vår Dexter har lite svårt för så varje ålder har sina grejor! Hoppas foglossningen blir bättre jag fick det tidigt men fick en tensmaskin och bälte hade jag sen innan. Det funkade för mig.

//lisa

Grattis till en liten lillasyster :)

Låter inte alls kul med havandeskapsförgiftning! Hur märkte du av det?

Har också en tens apparat och bälte men det hjälper sådär.. har ryggproblem sedan tidigare så det är väl säkert en del av problemet.

Ja, jag kan tänka mig att alla åldrar är jobbiga på något sätt. Mkt sånt att ?se fram emot?
  • Lillasyster2018

Jag märkte inte av det så mycket läcker lite protein i urinen sen förra förlossningen så dem har håller koll på mig.vilket betyder att när jag blir gravid så är väl belastningen för stor vilket gör att blodtrycket går upp. Men det är bara via blodtryck och proteinen som det märks än så länge. I slutändan kanske det resulterar i att bebis kommer lite tidigare.

Tensmaskinen är underbar jag använder den till allt som har med smärta i rygg och leder att göra. Det funkar på mig vilket är skönt då slipper jag värktabletter. Min foglossning var i början var typ så jag märkte att jag var gravid sen i v 16-20 så försvann det. Nu har jag väldigt lite bekymmer.

Jag undrar lite vad ni tänkt att skaffa för barnvagnar? Jag är helt såld på bugaboo och eftersom att jag tror detta blir sista så ska jag skaffa en Buffalo.

• Hoppas7910

Okej, då förstår jag. Skönt du inte mår dåligt av det än så länge! Hoppas bebis stannar kvar så länge som möjligt!

Skönt att Tensen hjälper dig så mkt! Får väl kanske försöka använda min lite mer. Jobbigt när det värker så mkt.

Vi har inte bestämt oss för någon vagn ännu. Behöver en syskonvagn då dottern kommer va strax över 20 månader och vi kör mkt med vagnen. Har en Britax go next idag som jag är supernöjd med! Finns tyvärr inte i syskonvagn. Men jag gillar Emmaljunga super viking i syskonmodellen :) verkar smidig och bra! Sen kan jag hålla med dig om bugaboon, Superfin vagn! Och det verkar smart med syskonvarianten där med. Svårt.. får se vad jag hittar begagnat när det börjar närma sig lite mer :)

• GAndrea
    Hoppas7910 skrev 2017-12-08 17:18:46 följande:

Okej, då förstår jag. Skönt du inte mår dåligt av det än så länge! Hoppas bebis stannar kvar så länge som möjligt!

Skönt att Tensen hjälper dig så mkt! Får väl kanske försöka använda min lite mer. Jobbigt när det värker så mkt.

Vi har inte bestämt oss för någon vagn ännu. Behöver en syskonvagn då dottern kommer va strax över 20 månader och vi kör mkt med vagnen. Har en Britax go next idag som jag är supernöjd med! Finns tyvärr inte i syskonvagn. Men jag gillar Emmaljunga super viking i syskonmodellen :) verkar smidig och bra! Sen kan jag hålla med dig om bugaboon, Superfin vagn! Och det verkar smart med syskonvarianten där med. Svårt.. får se vad jag hittar begagnat när det börjar närma sig lite mer :)

Den syskonvagnen vi hittade var föregångaren till Super viking och jag är nöjd med den. Vi har en kompis till Sonja som bor två hus bort så jag har redan varit ute och kört med den. Mitt tips om du tänker köpa begagnat är att kolla redan nu. Jag kollade blocket minst 1 gång i veckan. Ifall det dyker upp något kap! Den vagnen vi köpte är visserligen från 2013, med en liggdel och 2 sittdelar, men den är inte ens solblekt! I hjulen fastnar det grus, men det sitter dubbelt så mycket grus i den vi har nu, singelvagnen. Och vi hittade den för 2000! Hur nöjda som helst!
Svar på tråden Vi i vecka 23+ hur vi mår,börjat inhandla för bebis m.m.