• Fundersamtjej666

Min kärlek har ett ex som stalkar

Jag har träffat en man ett tag och han separerade kanske två tre månader innan vi träffades.

Hans ex är helt galen och skriver sms och ringer hela tiden. En morgon så ringde hon varannan minut i en timme för att sedan skicka smsat hon inte tänkte sluta tills han svarade.

Det har eskalerat mer och mer, ena dagen älskar hon honom saknar honom och vill att de ska bli ihop igen för att sedan en timme senare hata honom och försöker göra livet surt för honom. Hon har koll på han när han är ute och kör bil och vet att han träffar någon annan (han har inte sagt nått men det är väll den kvinnliga intuitionen..). Jag tycket detta är jätte påfrestande då först han blir jätte ledsen och tar åt sig av alla elakheter och hot hon skriver om sedan förstör hon ju även vår tid tillsammans.

Jag har sagt flera ggr att han måste blocka hennes nr så hon inte kan nå honom men han verkar lite ovillig och rädd för att göra det.

Jag har sagt att jag är rädd att hon ska få veta vem jag är och kanske börja terra mig, man vet ju aldrig hur sånna här människor tänker. Jag har oxå varit drabbad av ett sådant här ex för några år sedan och det är verkligen inge roligt.

Har ni några råd eller tips? Eller kanske egna erfarenheter av liknande situationer?

Kommentera gärna!

• Svar på tråden Min kärlek har ett ex som stalkar
  • äldreochklokare

Det är ju bara han som kan styra över detta. Vill han inte blocka gillar han väl uppmärksamheten av någon konstig anledning. Han måste komma över det där, du kan inte tvinga honom. 

• Fundersamtjej666

Nä jag har absolut inte tvingat honom till nånting, endast sagt att det kanske är bra att blocka henne då jag ser hur upprörd han blir. Valet är ju såklart hans, så länge hon inte får reda på vem jag är, det är då det kommer bli jobbigt på riktigt.

• Dynomate

En gång när jag var tillsammans med en tjej så stalkade hon samtidigt sitt ex och gick hem till dem och bråkade när vi var tillsammans. Jag kunde inte förstå mig på det och nu när jag ser på det i efterhand var det ännu en demonisk lek från myndighetsutövare.

Glad och tacksam att jag gått igenom det. Känn ingen skam. Allt kan rättfärdigas från nån obskyr scifi-vinkel..

Svar på tråden Min kärlek har ett ex som stalkar