• Anonym (?)

Är Larsberg på Lidingö ett ghetto?

Jag bor i Göteborg och har blivit erbjuden ett jobb på samma företag i Stockholm. Just nu reser jag dit ett par ggr. per månad (bor då i en av företagets lägenheter) men när jag flyttar permanent kommer jag att behöva ett permanent boende. Jag har en ganska lång kötid och har blivit erbjuden visning i ett område som heter Larsberg och ligger på Lidingö. Jag har aldrig varit där, vet bara var det ligger då jag sett den från "andra sidan", vid Värtahamnen och åkt förbi med båt.

Hur som helst är jag intresserad av lägenheten och kontoret ligger på Gärdet så det verkar vara ganska nära även om jag skulle åka kommunalt. En kollega avrådde mig dock starkt från att bo där och menar att Larsberg är ett ghetto och att det är farligt för en tjej att bo där. Någon som känner till området och kan berätta hur det är att bo där. Han menade att det är många invandrare som bor där men jag bryr mig inte om sånt men vill såklart bo i ett område där jag känner mig trygg och vågar gå ut på kvällar osv. 

• Svar på tråden Är Larsberg på Lidingö ett ghetto?
  • Aniiee

Ja, tjena, något alls på Lidingö är ett ghetto.... Folk som hsaplar ur sig sånt trams vet fan inte vad ghetto ä rens...

Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Anonym (LarsBerg)

Verkligen inte! Höghusområden är ju mer befolkade än villaområden,

men att kalla Larsberg för ghetto är ett jätteövertramp. Lidingö är mkt vacker ö, även Larsberg.

Var skulle du bo då enligt denna bekant?

• Löparnörden

Bor på Lidingö sedan 8 år tillbaka, skulle nog inte vilja bo mitt i Larsberg C med småbarn pga en liten bit till grönområden men det verkar ju inte vara din situation. Även om Larsberg inte är öns mysigaste och vackraste ställe så är det definitivt inget ghetto eller otryggt område för en ensam tjej. Du kommer ha smidigt med kollektivtrafik och enkelt ta dig in till Lidingö C och Ropsten och nära till mataffär och gym och ha nära till all vacker natur ön erbjuder.

• Anonym (Lidingöbo)

Uppväxt och bott på Lidingö hela mitt liv. Man kunde väl ibland säga att högsätra och dess lägenheter var ghettot på ön, fast då på skoj. Lidingö har inget ghetto. Larsberg är jättetrevligt, då har du nära till det mesta

Svar på tråden Är Larsberg på Lidingö ett ghetto?