• Äldre 5 Dec 09:16
    8439 visningar
    5 svar
    5
    8439

    Navelpiercing på kille

    Jag har själv piercat min navel i höstas, jag undrar om hur upplever när man ser en navelpiercing på en kille. Är det ingen som bryr sig år 2017 eller hur tänker ni? Kommer att synas till sommaren, killar använder mer och mer smycken nu för tiden...

  • Svar på tråden Navelpiercing på kille
  • Anonym (B)
    Äldre 5 Dec 09:37
    #1

    Big nono! Trodde att näspiercing var det fulaste på killar, men nu när du nämner att killar har navalpiercing så kvalar det lätt in på förstaplatsen över fula piercingar.

  • Anonym (Tumme­n upp)
    Äldre 5 Dec 10:53
    #2

    Jag skulle reagera och tycka det ser konstigt ut på en kille. MEN, så tänker jag också ett steg längre eftersom jag är för att bryta könsnormer och vet att allt bara handlar om vana. Ju fler kvinnor som låter bli att raka benen desto mer normaliserat kommer det bli (för att göra en jämförelse med sånt som gör folk tokiga vad gäller kvinnors val). Och samma med om killar vågar bryta normer och se ut och göra som de vill med sina kroppar, t.ex skaffa kvinnligt kodade smycken. Så jag säger samma som jag skulle sagt om det gällde en kvinna som bryter mot könsnormen. Att man ska skita fullständigt i vad nån tycker. Att våga bryta normen visar bara att man är trygg i sig själv och gör val som känns rätt för en själv och inte utifrån andras förväntningar. Så om jag såg en kille med navelpiercing skulle jag reagera och tycka det var lite konstigt först, sen skulle mina fördomar ta över och jag skulle tänka att han nog är gay (fördom som sagt), sen skulle jag reflektera vidare och tänka att oavsett så är det modigt och coolt.

  • Stårsc­han
    Äldre 5 Dec 11:02
    #3

    Det beror lite på. Jag skulle reagera mer på den om det var den enda piercing du hade, men om du såg ut som en nåldyna i övrigt skulle den bara försvinna i mängden.

    Och OM det var den enda piercing du hade så skulle jag reagera ungefär så här när jag såg dig gå förbi på stranden endast iförd badbyxor. "Nämen titta, han hade piercing i naveln! Fan vad ont det måste ha gjort" Och sen skulle ärendet vara utagerat.

  • Anonym (absol­ut)
    Äldre 5 Dec 12:30
    #4

    Skulle tycka det var jätttefint om magen i övrigt var inbjudande och fin. I mitt fall slank och ganska tonad:)

  • Äldre 11 Dec 18:24
    #5

    Ni som läser tråden. Jag vill jättegärna få era kommentarer. Snälla skriv vad ni tycker...

Svar på tråden Navelpiercing på kille