• inteheltperfekt

Tandsprickning

Hur var det när era barn fick sina första tänder?

Är så orolig. Vår dotter (7mån) har haft ett väldigt humör de senaste dagarna. Hon kan gå från att vara jättelugn till helt tokig och bara panikskrika. Det är ett skrik vi aldrig hört förut och det gör verkligen ont i hjärtat. På dagen är det okej, hon är kanske lite mer gnällig och svår att söva. Men mot kvällen/natten är det verkligen inget som duger. Tandköttet är svullet men kan inte se några tänder än.. feber i förrgår och lite igår. Alvedon hjälper mot kvällen men hon vaknar många gånger under natten, då för att skrika och sen somna om..

Någon som känner igen? Blir galen snart :(

• Svar på tråden Tandsprickning
  • LukasVincent

Samma här men min lilla har ingen feber, så jag är osäker på om det är tänder på gång. Hon har börjat dreggla, är riktigt besvärlig på dagarna och kan skrika helt hysteriskt av ingenting. Sover gott om natten. Vet inte om hon är svullen i munnen.. Hon biter på allt allt.

Men just nu är hon riktigt krävande.. Är helt slut. Känner mig utbränd. Buhu

Samma för dig?

• inteheltperfekt
    LukasVincent skrev 2017-12-06 14:54:09 följande:

Samma här men min lilla har ingen feber, så jag är osäker på om det är tänder på gång. Hon har börjat dreggla, är riktigt besvärlig på dagarna och kan skrika helt hysteriskt av ingenting. Sover gott om natten. Vet inte om hon är svullen i munnen.. Hon biter på allt allt.

Men just nu är hon riktigt krävande.. Är helt slut. Känner mig utbränd. Buhu

Samma för dig?

Ja det låter som att det är samma. Och det låter ju som att det är tänder som spökar. Tänker att de har ju en bit att vandra uppåt innan de tittar fram..

Är också helt slut.. hoppas det går över snart!
  • LukasVincent

Verkligen verkligen! Pratade med några vänner om detta. Den enas barn fick feber, den andres barn märktes det ingenting på..

Svar på tråden Tandsprickning