• MissMcQueen

Tilltalsnamn till mellannamnet Wyatt!

Jag älskar namnet Wyatt!!!! Hjärta

Men har insett att det inte kommer att funka på svenska... Gråter Så nu blir det mellannamn istället. Problemet är då att vi inte har några namnförslag som verkligen känns rätt.

Efterlyser därför tilltalsnamn som passar med Wyatt som mellannamn. Skrattande

Wyatt kommer att bli mellannamn vare sig det blir en pojke eller flicka. Drömmer

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-07 20:39
    Wyatt uttalas engelskt, men tilltalsnamnet ska uttalas på svenska, men bör vara internationellt gångbart.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-12-07 20:51

Wyatt kan även ligga före tilltalsnamnet (ex Wyatt *****), men kommer ju som sagt inte att vara tilltalsnamn.

• Svar på tråden Tilltalsnamn till mellannamnet Wyatt!
  • MallaL

Ska Wyatt uttalas på engelska? Ska isåfall tilltalsnamnet också uttalas på engelska? Annars passar väl bara namn som uttalas ungefär likadant på svenska och engelska typ Tomas, Lukas, Oskar.

• MissMcQueen
    MallaL skrev 2017-12-07 20:32:42 följande:

Ska Wyatt uttalas på engelska? Ska isåfall tilltalsnamnet också uttalas på engelska? Annars passar väl bara namn som uttalas ungefär likadant på svenska och engelska typ Tomas, Lukas, Oskar.

Wyatt uttalas engelskt, men tilltalsnamnet ska uttalas på svenska, men bör vara internationellt gångbart. Glad
  • Elderberry

Är det någon speciell typ av namn som du gillar? Trots att Wyatt är ett väldigt ovanligt namn i Sverige, samt har ett väldigt engelskt uttal, så tycker jag att det låter bra med de allra flesta namn jag kan komma på.

Jag går efter vilka namn jag tycker är fina till att börja med och sedan kanske jag fyller på :)

Pojknamn:
    Johannes, Julian, Nicholas, Sebastian, Alexander, Oliver, Simon, David, Daniel, Amandus, Adrian

Flicknamn:
    Henrietta, Veronika, Viktoria, Miranda, Rebecca, Olivia, Adrienne, Esther/Ester, Edith/Edit

• MissMcQueen
    Christi38 skrev 2017-12-07 20:48:33 följande:

Alexander som kille. Alexandra som tjej.

Tycker jag passar fint ihop :)

Vi har faktiskt funderat på dessa namn då jag heter Alexandra i mellannamn Glad men dem känns inte helt hundra...
  • Elderberry

Såg först nu efter jag postade mitt inlägg din uppdatering av TS.

Wyatt passar väldigt bra till många namn om det sägs efter ett annat namn, att däremot börja med Wyatt ändrar lite på den delen. Personligen föredrar jag det som ett namn som kommer efter tilltalsnamnet, det låter bättre.

• MissMcQueen
    Elderberry skrev 2017-12-07 20:52:39 följande:

Är det någon speciell typ av namn som du gillar? Trots att Wyatt är ett väldigt ovanligt namn i Sverige, samt har ett väldigt engelskt uttal, så tycker jag att det låter bra med de allra flesta namn jag kan komma på.

Jag går efter vilka namn jag tycker är fina till att börja med och sedan kanske jag fyller på :)

Pojknamn:
    Johannes, Julian, Nicholas, Sebastian, Alexander, Oliver, Simon, David, Daniel, Amandus, Adrian

Flicknamn:
    Henrietta, Veronika, Viktoria, Miranda, Rebecca, Olivia, Adrienne, Esther/Ester, Edith/Edit

Gillar namn som Oliver, Anton, Wilma, Lovisa... Glad Men inga som känns helt rätt hittills.
    Håller med dig om att Wyatt passar till många namn som är populära i Sverige, det gör ju dock det hela så mycket svårare... Drömmer

Av dina förslag gillar jag Oliver och Olivia. Glad Olivia heter dock kompisens barn.
  • Anonym (Mia)

Theodor Wyatt / Wyatt Theodor

Jane Wyatt / Wyatt Jane

• Elderberry
    MissMcQueen skrev 2017-12-07 20:57:13 följande:
    Gillar namn som Oliver, Anton, Wilma, Lovisa... Glad Men inga som känns helt rätt hittills.
    Håller med dig om att Wyatt passar till många namn som är populära i Sverige, det gör ju dock det hela så mycket svårare... Drömmer

Av dina förslag gillar jag Oliver och Olivia. Glad Olivia heter dock kompisens barn.
    Hmm, okej. Jag tycker att många av namnen jag gav var liiiite i den kategorin av namn, så om du bara gillade Oliver/Olivia så blir det lite krångligare för mig Man kan ju tjusa till Oliver och göra det till Olivier, vet unte hur lätt det blir i Sverige dock.

Vivianne, Isolde, Marion, Liv, Theresa

Florian, Samuel, Tristan, Leonard, Jonathan
  • MissMcQueen
    Elderberry skrev 2017-12-07 21:05:42 följande:
    Hmm, okej. Jag tycker att många av namnen jag gav var liiiite i den kategorin av namn, så om du bara gillade Oliver/Olivia så blir det lite krångligare för mig Man kan ju tjusa till Oliver och göra det till Olivier, vet unte hur lätt det blir i Sverige dock.

Vivianne, Isolde, Marion, Liv, Theresa

Florian, Samuel, Tristan, Leonard, Jonathan
    Liv var fint! Skrattande Tycks ha en förkärlek för namn innehållande v/w!

Tristan är också fint, men inte helt rätt.
Svar på tråden Tilltalsnamn till mellannamnet Wyatt!