• Äldre 7 Dec 20:59
    11712 visningar
    9 svar
    9
    11712

    Livskris

     Skilsmässa inget speciellt med den.detta är den 20/11 Mer än att jag ville från "hemmet" kände mig som en hermelin i fåra kläder när jag kom hem. 
    Undvek att vara där hemma satte mig på bibloteket satt på café  jag la mycket tid på att inte vara hemma för att undvika hennes fällor med kommentarer som man svarar på och antingen är det sanningar eller så var det fel.  
    När jag va hemma så packade jag och duschade jätte länge . sedan kom det jobbiga att sova. Det går inte i samma säng i samma rum.  Fy fan.  Men Men vi sa att vi ska bete oss vuxna och för barmes skull agera så.  
    Vi planerade in Sagojul då ett utav barnen vann en biljett så då boka vi det med övernattning. Barnen såg fram imot detta och sedan hade vi en Ålands tur in bokad .Jag själv ville inte men för barnens skull. 
    den 5/12 får jag ett samtal från Sociala jouren mitt på jobbet  Din familj är inte hemma din fru har flyttat .  Något mer sa hon säkert jag frös till is . VA VAd är det som händer . 
    Jag springer hem illamående sliter upp dörren och ser ....  Sanningen det är tomt inget skratt inget gråt inget. Tystare än graven tror jag. 
    Jag börjar känna tryck över bröstet ,Gråter som en idiot och undrar vad är det som kan ha hänt eller gjort detta.
    Började med att pinga barnens telefon och hitar dom . Klockan är nu midnatt så jag vågar inte ringa dem. Ringer Polisen för att göra en polisanmälan . då vi har delad vårdnad . Men NÄ om socialen är inkoplad kan du inget göra !
    Ringer social jouren för att höra vad dom har att säga . Vi and har inte ärendet fick bara uppdrag att ringa och medela dig.    Va säger man TACK.  
    Jag somnade i soffan runt 4-5 och vaknar till vid 8 med ett ryck.  u hör någon av sig till mig om vad som har hänt .  NÄ inget kl 10 ringer jag och söker och söker folk på hela socialen inge vet något . Kl 16 alla har slutat .... INget svar  
    Jag ringer sociala Jouren igen att snälla säg mig bara varför och vad som har hänt . Kanske en ororsanmällan är gjord säger någon.
    VA . men man får väl inte bara ta barnen och åka jag har aldrig slagit dom , utnyttjar dom inte sexuellt ,använder inte droger m.m  Kan bli Arg JA ryter med rösten JAPP  
    Denna långa tråd skulle handla om Hjälp vart vänder man sig
    Vad gör man som pappa ska man låsas som inget har hänt ?
     

  • Svar på tråden Livskris
  • Cutler­80
    Äldre 9 Dec 07:41
    #1

    Exakt samma sa hände mig , soss ringde och sa att din fru har lämnat dig och du är anmäld ... panik !! Hon hade gått hemma länge med psykiska besvär och nu har den människan som är sjuk tagit barnen ....

  • Äldre 26 Dec 09:59
    #2

    Men Fy fantomen 
    Känns olustigt att ha en likasinnad i något så sjukt som i detta.

    Jag hoppas att du mår bra. 
    Tänk alltid på att man gör allt för sina barn . 
    Jag har nu haft en jävlig JUL då denna jävla högtid handlar om familjer och vips det har jag visst ingen. 
    Hur har du gått vidare i detta ?  
    Jag får ingen respons från någon . Jag har fått träffa min barn flera gånger på fik och restauranger. jätte konstigt när man är så galet farlig ...
    Exet ville ha underhåll för dom . Och tänkte att det är ju bäst hon får så jag inte får en summa från försäkringskassa eller något. Så det känns som om man köper sina barn .=( 
    Jag får önska dig lycka till och skriv gärna hur det går och om jag kan vara till någon stötning så säg till.   

  • Äldre 28 Feb 00:32
    #3

    Hej se till att träffa någon på socialen och skapa en varaktig kontakt med dom.

  • Äldre 4 Mar 23:07
    #4

    Det har ju gått tre månader. Har det inte löst sig?

  • Äldre 31 Mar 16:09
    #5
    +1

    Nu har det gått snart gått 4mån och läget är så här. Nu är detta utifrån mig men jag har sett att genusperspektivet inte är bra. Som man i denna värld har jag bara mött kvinnor. På orosanmälan kvinnor 2 som tog i mot och 2 som utrede. Jag fick 1h av deras utredning för att höra hur jag va/Är som pappa. Utredningen är nu nerlagd barnen. Under tiden kom en polisanmälan fram så även där möttes jag av två kvinnor. Även den är nu nedlagd. Har jag fått träffa mina barn ?? Från 5dec till 5 mars blev det 4h då kom nästa sak ex.frun ansöker om enskild vårdnad. Under tiden detta händer så går jag i terapi och i detta så hände något min frustration och irritation mot ex.frun skulle jag vända. Om jag inte är rädd för henne och det hon har gjort utan möter upp henne så kanske jag får träffa mina barn .Så ja ringer upp och frågar om hon och jag kan träffas gärna med barnen och det kunde vi på stan. Men dagen D blev det snöstorm så jag ringer och frågar om dom vill komma hem till mig för att barnen får se hur jag bor . Det går hon med på så dagen då kom va jag så galet spänd på jag skulle ta in kvinnan som har vänt upp och ner på min värld i mitt hem. Det gick super bra ohhh va härligt det va att se mina barn i mitt hem vi käka pizza och myste . Ex.frun och jag sa nästan ingenting .Dom va i 3h =) i morgon påsk någonting kommer barnen själva hem till mig för att käka och fika. Ohhh va detta känns bra så mitt liv börjar vända sakta sakta tillbaka.

  • Äldre 31 Mar 23:34
    #6
    +1

    Roligt att höra att du träffar barnen och trivs med dom 
    Jag håller tummarna för dig!

  • Äldre 17 Apr 08:37
    #7
    +1

    Var rädd om dig. Ta det lugnt. Var den bästa vuxna pappa du kan vara. Jag har varit i din situation. Tre gånger anmälde exhustrun mig till Socialen. Var vänlig, kortfattad och vuxen.

    Det är lätt att gripas av panik. Hela Socialtjänsten består av kvinnor som systematiskt stöttar även manipulativa kvinnor som far med osanning och överdrifter för att hålla kontroll över barnen. Om du låter dig provoceras förlorar du direkt. De äldre tanterna på Socialen verkade rätt snabbt se att det var kvinnan som var knäpp. Då lägger de ner ärendet. Nån hjälp får vi killar inte. Mitt ex konstrar nu med barnen utan att dra in Socialen, polis och domstol pga att hon fattar att det är hon som förstör.

    Viktigt också att få tid med barnen utan galna mamman närvarande och att då ha roligt och tryggt. Jag har fått det så med min dotter. Store sonen däremot har mamma bundit till sig och manipulerat till att låta som bitter medelålders kvinna. Han är gisslan hos henne och träffar inte mig. Han mår kass.

    Jag fick en vecka med honom i somras och då var vi så glada. Det gör ont i hjärtat av det fina minnet..

  • Herrma­n Hednin­g
    Äldre 9 May 19:34
    #8

    En jobbig situation. Du har kansk me spenderat lite mkt tid utanför hemmet vilket ör förståerligt om hon bedragit dig eller nått. Ofta drar kvinnor med barnen en kort tid. Om socialen är inkopplad och inte ger dig tillträde till sonen så tycker jag att ditt sta drag är att visa ett repektfullt intresse för ditt barn men ta det som en advokat. Ge dig själv lite lign tid npn vexka tänk inte på det. Jag har haft polisen själv som hämtat ungen och varit borta 2-3 veckor från ungen..Är de små är det ofta ingen fara. Låt byrokratin ta sin tid. Det som händer dig är faktiskt rätt vanligt. och du...vi lever i sverige. Kvinnan får rätt men du tar igen det på målrakan. Se bara till att vara glad. Inte för klöngig. Träna se bra ut. Skicka ett par sansade sms till frugan. Vila kolla på en film. Träffa en dam undertiden.

  • Äldre 9 Aug 00:35
    #9

    Att hamna i maktlystna socionomers våld är nog det värsta som man kan råka ut för, det går inte att beskriva hur det känns för den som inte varit i samma situation. Maktlösheten när allt bara tas ifrån dig och lögner sprutar från alla håll och du har ingen möjlighet att försvara sig utan det verkar som hela tanken är att bryta ner dig totalt och sedan stampa på dig.

    på hemsidan pappabarn.se finns en hel del matnyttigt

Svar på tråden Livskris