• Anonym (79:a)

Fråga till er kvinnor! Hur länge ska ett samlag pågå?

Hej!

Nå vad säger ni? Hur länge varar ett perfekt samlag om ni får välja? Nu menar jag inte förspelet utan själva penetrationen.

Man är ju uppvuxen med tjatet om att det går för fort för killar. Trodde som ung att man skulle hålla på i evigheter, och ju längre man kunde hålla ut desto bättre. Men i vuxen ålder har jag märkt att många tjejer inte klarar att bli knullade hur länge som helst.

• Svar på tråden Fråga till er kvinnor! Hur länge ska ett samlag pågå?
  • Anonym (olika)

Tills båda är nöjda vilket varierar varje gång. Ibland är en snabbis på 3 min lika bra som en långkörare eller fram och tillbaks i omgångar hela natten varvat med annat sex och närhet.

• Anonym (F88)
    Anonym (olika) skrev 2017-12-07 23:11:07 följande:

Tills båda är nöjda vilket varierar varje gång. Ibland är en snabbis på 3 min lika bra som en långkörare eller fram och tillbaks i omgångar hela natten varvat med annat sex och närhet.

Håller med. Var jag tvungen att välja bara en skulle jag däremot välja snabbisen. Skulle aldrig palla med att ha långt utdraget sex varenda gång.
  • Anonym (olika)
    Anonym (F88) skrev 2017-12-07 23:30:10 följande:
    Håller med. Var jag tvungen att välja bara en skulle jag däremot välja snabbisen. Skulle aldrig palla med att ha långt utdraget sex varenda gång.
    Sant. Snabbisar är härligt:)
  • Anonym (Tjejkompisen)

5 minuter är ganska optimalt men hellre kortare tid än längre. Har inga problem med att killen kommer först och rätt tidigt, oftast går det för mig också då när det gör det för honom. Gillar inte om killen försöker "vänta ut" mig. Vill att det ska vara snabbt och passionerat och att han inte ska hålla tillbaka alls. 

• Anonym (Mikaela)

Här hemma 10-15 min. Hårt och intensivt.

• P88
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2017-12-08 01:00:12 följande:

5 minuter är ganska optimalt men hellre kortare tid än längre. Har inga problem med att killen kommer först och rätt tidigt, oftast går det för mig också då när det gör det för honom. Gillar inte om killen försöker "vänta ut" mig. Vill att det ska vara snabbt och passionerat och att han inte ska hålla tillbaka alls. 

Intressant. För många män har nog föreställningen av, Precis som trådförfarfattaren säger, att ju längre desto bättre. Men jag håller med dig. Sex handlar inte om tid, utan vad som händer under tiden man har det!
  • Anonym (Tjejkompisen)
    P88 skrev 2017-12-08 01:09:59 följande:
    Intressant. För många män har nog föreställningen av, Precis som trådförfarfattaren säger, att ju längre desto bättre. Men jag håller med dig. Sex handlar inte om tid, utan vad som händer under tiden man har det!
    Jo, jag blir öm om det pågår för länge dessutom så mindre är mer i det här fallet. 
  • Anonym (Lisa)

Länge, jag är en sån som inte blir öm alls. Med mitt ex kunde vi hålla på i timmar med några avbrott.

För att få orgasm behöver jag någon som är uthållig. 5-10 min känns nästan meningslöst för mig, vill gärna ha minst en halvtimme för att känna mig mättad.

Och ja, jag vet att många killar inte klarar det, men med rätt teknik kan en del faktiskt hålla ut lite längre.

• Kurlie

Inte för länge..15-20 min är nog lagom. Kollar ju inte direkt på klockan under tiden :)

• Anonym (Fia)

Tills jag får orgasm. 10-30 min oftast.

• Anonym (Väninnan)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2017-12-08 01:00:12 följande:

Exakt så! Kunde vara jag som skrivit detta! Blir inte alls lika passionerat om han håller tillbaka. Mycket sexigare med en man som kommer fort än en som tar lång tid.
  • Anonym (Snabbis)

Max fem minuter. Om jag ska få en slidorgasm så måste det vara ganska snabbt och intensivt. Om killen håller tillbaka och drar ut på det så blir det mycket svårare för mig att komma och orgasmen blir inte alls lika intensiv. Dessutom blir jag öm och får lätt svamp efteråt om vi håller på för länge.

• Anonym (man men)

Rimligtvis minsttills båda kommit

• Anonym (79:a)

Olika svar alltså

Svar på tråden Fråga till er kvinnor! Hur länge ska ett samlag pågå?