• Jaus3

Får inte tentan rättad och läraren svarar ej på frågor

Studerar på distans och har gjort en hemtenta för nästan två månader sedan. Vi har fortfarande inte fått den rättad. Han svarar ej heller på frågor via mail m.m. och nu är kursen slut.

Hur länge ska man vänta? Eller vad gör man i detta läget? Är orolig för CSN osv att jag inte ska få poängen i tid.

• Svar på tråden Får inte tentan rättad och läraren svarar ej på frågor
  • Anonym (mmm)

Du kontaktar ansvarig för kursen, rektor eller annan person som står uppsatt. Det kan vara att läraren blivit sjukskriven och att de missat meddela detta eller något annat. Oavsett vad måste det så klart meddelas till den som ansvarar. 
    Det finns även regler för hur länge efter en avslutad kurs man ska få besked så det är viktigt öven för skolan. 

• Jaus3
    Anonym (mmm) skrev 2017-12-08 11:41:30 följande:

Du kontaktar ansvarig för kursen, rektor eller annan person som står uppsatt. Det kan vara att läraren blivit sjukskriven och att de missat meddela detta eller något annat. Oavsett vad måste det så klart meddelas till den som ansvarar. 

Det finns även regler för hur länge efter en avslutad kurs man ska få besked så det är viktigt öven för skolan. 

Tack då ska jag göra det om jag inte får svar eller info snarast.
  • Anonym (Jobbar på uni)

Rektor ska du inte kontakta, däremot studierektor, kundansvarig och kursadministratör.

Bra att veta är att på mitt jobb har vi fått infon att resultaten bör vara inne 10 januari i Ladok för att vara säkra på att det inte blir något krångel för studenterna med CSN till vårterminen.

Lycka till!

• Anonym (Jobbar på uni)

För övrigt är tre veckor den tid som finns i de nationella riktlinjerna maxtiden för att studenterna ska få sina examinationsresultat (vilket inte är samma som slutbetyg).

På min arbetsplats, UU, är det tolkat som 25 kalenderdagar. Vilka regler som gäller på din högskola ska finnas på dess hemsida.

• Anonym (Iii)

[quote=78256739][quote-nick]Jaus3 skrev 2017-12-08 11:46:11 följande:[/quote-nick]Tack då ska jag göra det om jag inte får svar eller info snarast.[/quote

Snarast? Det har gått över två veckor. Typ mu på måndag bör du agera.

Svar på tråden Får inte tentan rättad och läraren svarar ej på frågor