• Cadenc­ee
    Äldre 8 Dec 15:13
    5076 visningar
    9 svar
    9
    5076

    Smitning!

    Idag upptäckte jag att någon kört in i min bil och inte skrivit en lapp om det. Fly förbannad!! Tack vare den personen gick inte min bil igenom besiktningen och idag bytte jag dessutom in bilen då jag köpt en annan så det var lagom pinsamt att lämna bilen då den i tisdags var perfekt!! Ni som INTE lämnar lapp efter att ha åsamkat skada på annan bil hur tänker ni!?

  • Svar på tråden Smitning!
  • Äldre 8 Dec 15:21
    #1
    Cadencee skrev 2017-12-08 15:13:59 följande:

    Idag upptäckte jag att någon kört in i min bil och inte skrivit en lapp om det. Fly förbannad!! Tack vare den personen gick inte min bil igenom besiktningen och idag bytte jag dessutom in bilen då jag köpt en annan så det var lagom pinsamt att lämna bilen då den i tisdags var perfekt!! Ni som INTE lämnar lapp efter att ha åsamkat skada på annan bil hur tänker ni!?


    Att de inte vill betala och förlora pengar, så enkelt är det
  • Cadenc­ee
    Äldre 8 Dec 15:42
    #2
    BossHoss skrev 2017-12-08 15:21:57 följande:

    Att de inte vill betala och förlora pengar, så enkelt är det


    Jo det förstår väl jag också såklart... Men är det värt att riskera något för det kan ju va någon som sett något/fastnat på bild eller så.
  • Äldre 8 Dec 16:11
    #3

    Personen kanske inte märkte att han/hon åkte in i din bil? Det kan faktiskt hända.

  • Cadenc­ee
    Äldre 8 Dec 16:44
    #4
    Tofflans skrev 2017-12-08 16:11:43 följande:

    Personen kanske inte märkte att han/hon åkte in i din bil? Det kan faktiskt hända.


    Med tanke på att det är en plåtskada (buckla på motorhuven passagerarsidan) är jag högst tveksam till att man INTE märker den smällen som måste blivit
  • Cadenc­ee
    Äldre 8 Dec 16:45
    #5

    Dock inte jättestor men enligt dom på besiktningen har det tydligt tagit stopp för den som körde på bilen

  • Äldre 11 Dec 07:31
    #6
    Cadencee skrev 2017-12-08 15:42:02 följande:
    Jo det förstår väl jag också såklart... Men är det värt att riskera något för det kan ju va någon som sett något/fastnat på bild eller så.
    självklart anses det vara värt risken
  • Äldre 11 Dec 23:33
    #7

    Varför går inte en bil igenom besiktningen med en buckla på sidan av huven?
    Vad är det för bilmodell förresten?

    Har själv blivit utsatt för smitare på brädgården, som drog sitt släp mot nederdelen av min dörr, det blev polisanmälan (trots att förövaren smet) men försäkringsbolaget kräver ju det. Det hela ordnade sig (lack o plåt och självrisk som jag fick betala) men h-vete vad arg man blir. 

    /Puppa

  • Cadenc­ee
    Äldre 12 Dec 05:36
    #8
    Rabarbapuppa skrev 2017-12-11 23:33:28 följande:

    Varför går inte en bil igenom besiktningen med en buckla på sidan av huven?

    Vad är det för bilmodell förresten?

    Har själv blivit utsatt för smitare på brädgården, som drog sitt släp mot nederdelen av min dörr, det blev polisanmälan (trots att förövaren smet) men försäkringsbolaget kräver ju det. Det hela ordnade sig (lack o plåt och självrisk som jag fick betala) men h-vete vad arg man blir. 

    /Puppa


    Troligtvis för att det bara var synliga skador. Det dom så på besiktningen var att lyktan på den sidan sätt löst och behövde sättas fast, sen ombesiktning. Men inget om plåtskadan
  • Cadenc­ee
    Äldre 12 Dec 05:37
    #9

    Det är en Peugeot

Svar på tråden Smitning!