Syskon problem...
Hej,
Jag skriver till er för att kunna diskutera den här frågan med någon annan. Jag är helt enkelt nyfiken vad ni skulle göra i en sådan situation.
Det är viktigt att känna till att jag och min syster har haft ett ganska starkt band innan det här hände. En annan sak som är också viktig att känna till är att vi är helsyskon och våra föräldrar är inte vid liv och har inga andra syskon.
Hon träffades med en väldigt konstig man förra året, vilket resulterade att resten av familjen ställde henne framför ett val, antingen familjen eller mannen och hon valde mannen. Ni är säkert nyfikna vad den här mannen gjorde, väldigt kort han har stulit och ljugit om saker och ting för övriga familjemedlemmar (vill inte gå in i detalj men han har gjort ganska allvarliga saker!). Ingen annan i våran familj pratar med henne, bara jag.
Jag bor ganska långt bort från min familj, så jag vet inte riktigt i detalj vad som har hänt medan jag var borta. Har bara hört rykten.
Om en vecka ska jag presentera min sambo inför familjen och vill att allting ska gå smidigt och bra. Jag är orolig över att alla kommer att prata om vad som har hänt hela tiden. Jag vill inte att min sambo ska behöva höra det här och jag vill inte heller höra det här igen. Jag är redan orolig över situationen och vet inte riktigt hur jag ska hantera det här.
Hur skulle ni säga på ett snällt sätt utan att såra någon att "tack men jag vill inte höra det här en gång till"?
Det är ganska många tankar som går runtomkring i mitt huvud. Jag har aldrig träffat med den där mannen men vill inte heller så länge min syster inte tar upp honom försöker jag att hålla kontakten med henne men vad som kommer att hända med min och systers relation har ingen aning om ...