• Anonym (Tilly)

Är det bara jag som inte är barnkär?

Menar inte att jag tycker illa om barn, det gör jag absolut inte men jag är inte barnkär.
    Jag tycker inte att bebisar generellt är gulliga, eller småbarn över huvud taget. 

Jag är inte en av dem som lägger huvudet på sned och ler när ett random barn gör något "gulligt", jag bryr mig verkligen inte.

De enda barn jag känt eller känner något för är mina egna barn och mitt barnbarn.
    Andra barn... bara "är".

Finns det fler som är som jag, det verkar som att de flest är så puttenuttiga när det kommer till småungar!

• Svar på tråden Är det bara jag som inte är barnkär?
  • Spislucka

Jag känner lite likadant. tycker inte barn är söta överhuvudtaget. Tycker bara att dom är störande och dom flesta är väldigt ouppfostrade. Enligt min erfarenhet så är tyvärr utländska barn värst och saknar respekt för äldre totalt.

• Anonym (Tilly)
    Spislucka skrev 2017-12-10 19:13:55 följande:

Jag känner lite likadant. tycker inte barn är söta överhuvudtaget. Tycker bara att dom är störande och dom flesta är väldigt ouppfostrade. Enligt min erfarenhet så är tyvärr utländska barn värst och saknar respekt för äldre totalt.

Precis så, jag instämmer till 100%.
  • Tecum

Jag håller med, det är mina barn och andras ungar. Och de ungarna är ofta illa uppfostrade då curlande föräldrar låter dem göra vad och hur de vill.

• Anonym (Tilly)
    Tecum skrev 2017-12-10 19:37:00 följande:

Jag håller med, det är mina barn och andras ungar. Och de ungarna är ofta illa uppfostrade då curlande föräldrar låter dem göra vad och hur de vill.

Exakt så är det, "egna barn och andras ungar". 

Ungar som vrålar för att de inte får godis i affären är ett bara ett exempel. 
  • Scoops
    Tecum skrev 2017-12-10 19:37:00 följande:

Samma här. Jag har inga egna barn och det enda barnet jag verkligen tycker om är min systerdotter. Jag är väldigt duktig med andras barn och barn älskar mig, konstigt nog. Kan ha att göra med att jag har tre små syskon.

Jag undviker konsekvent tillfällen där folk försöker smyga till sig barnvakt...
  • Anonym (lina)

Jag är inte "barnkär". Har inga barn, och träffar typ aldrig barn heller. Umgås bara med barnlösa, vilket jag föredrar. Jag är väldigt förtjust i djur och tycker dom är söta. Men barn ser jag mer som alla andra människor, vissa gillar jag och andra inte.

Ett av det värsta jag vet med barn är när dom är på någon offentlig plats, och just när man passerar utstöter dom ett fruktansvärt gallskrik utan anledning. Jag brukar hålla för öronen och stirra argt på föräldern. Dom verkar inte fatta att ungen kan bli döv, eller så skiter dom i det.

• taquine

Får väl instämma i kören, älskar mina egna barn såklart men klarar mig utmärkt utan andras. 
    Det är väldigt bra det där uttrycket" Egna barn och andras ungar"

Goodness me
  • LauraPalmer

Nä, barnkär är nog det sista man kan kalla mig. Jag undviker barn så gott det går.

• Anonym (Liv)

Sen jag fick barn har jag upptäckt att det finns många som inte är barnkära eller gillar barn. Folk som ser arga ut trots att ett sött barn ler mot dem från vagnen eller andra icke störande beteenden. Folk som utgår från att barn är jobbiga eller ivägen utan anledning. Min erfarenhet är att det är rätt trista typer som inte gillar barn. "Egna barn och andras ungar" är ett uttryck för egoism om ni inte förstått det.

Svar på tråden Är det bara jag som inte är barnkär?