• Exoootiickeca

Ägglossning

Behöver hjälp, min mens slutade runt 25/11 och nu känner jag väldigt mycket ömhet i brösten, väldigt trött, och mensvärk just på morgnarna... undra om det kan vara ägglossning?

• Svar på tråden Ägglossning
  • Pimpinellan

Beror väl på... Hur långa cykler brukar du ha? Sista mensdagen är f.ö helt ovidkommande- det är den första dagen man utgår från. Har du korta cykler kanske du haft äl och rent av är gravid?

• Exoootiickeca

Jag tog graviditest för två dagar sen, men det visade sig negativt. Kan det vars för tidigt? Jag har haft mensvärk nu snart i en vecka och ömhet i brösten... är det normalt?

• Pimpinellan
    Exoootiickeca skrev 2017-12-10 20:25:25 följande:
    Jag tog graviditest för två dagar sen, men det visade sig negativt. Kan det vars för tidigt? Jag har haft mensvärk nu snart i en vecka och ömhet i brösten... är det normalt?
    Normalt vid äl och normalt vid graviditet, men det beror som sagt på var i cykeln du befinner dig.
  • Exoootiickeca

Saken är att jag slutade upp med mina p piller för sju månader sen, och tills nu har den varit jätte kryddig, ibland fick jag min mens efter 1,5 ibland 2 månader... så jag vet inte hur min cykel är.... och det är nu jsg känner av denna mensvärken och brösten o trötthet... har inte känt av något på flera år

Under min tid med p pillerna

• Pimpinellan

Aha då är du oregelbunden. Men vänta nån vecka till och mår du lika då och är utan mens så testa igen.

Svar på tråden Ägglossning