smurfen 11 skrev 2017-12-12 10:29:50 följande:
Skrev just ett inlägg som försvann, nåja kort version här,
Jag har också ont när de ska in i livmoderhalsen, skrek åt läkaren när jag skulle kolla äggledarna, så jag vet:) usch inte behagligt.
Kolla hormoner, och AMH, hur många ägg du har kvar i äggstockar, om du inte gjort det. Är din mans spermier kollade?
En teori de hade vid vår ivf var att mitt äggskal var för hårt för av tre ägg ut lyckades ingen spermie ta sig in naturligt, även om de är pigga. Ångrrar så att jag inte stod på mig mer att de skulle göra ICSI, så gör du ivf, stå på dig med vad du vill.
Japp ganska sannolikt kvalitèn på äggen som är största boven, då den försämras med åren. Därför är det bra å göra ivf nu, om du kan och vill.
Angående ditt sista inlägg, ja de bör göra ICSI på alla ställen. Vi ska göra äggdonation i Polen, där vet jag de gör ICSI.
jag gjorde också en äggledarspolning och har aldrig vart med om mer smärta i hela mitt liv (men då har jag uppebarligen inte fött barn heller...)
Det är litegrann det som skapar lite ångest hos mig också, att även om vi skulle gå igenom IVF/ICSI med allt vad nedreglering, hormonbehandling etc betyder - så kommer de förmodligen inte komma igenom med katetern för att lämna ett befruktat ägg och då är allt helt bortkastat ändå :(
Jag har gjort alla hormontester, AMH, spermieanalys (ja för mannen då!) och jag tyckte de sa att jag även verkar ha bra äggreserv. (kollar de det genom ultraljud?)
på båda mina misslyckade inseminationer har de behövt kalla dit 2-3 personer för att försöka komma in i livmodern, så det är inget roligt moment även om jag givetvis står ut då det är tillfälligt.
Ja, jag blir mer o mer säker på att det får bli ICSI när jag väl orkar ta mig dit, försöker några månader till 'naturligt' nu, trycker i mannen zinktabletter, och jag kör en letrozolkur, sen tänkte jag att vi ska proppa i oss bisolvon båda två om det eventuellt skulle vara vätskan runt spermierna som är för tjock, eller något i mig som gör att spermierna inte orkar ta sig fram. ja du man griper efter varje halmstrå...
Har ni bokat in tid för Polen? Vad heter kliniken? jag läste om Invimed som verkar seriöst...
Jag är också inne på att boka in i Polen till nästa år, men läste att man måste åka dit 2 ggr, och den andra gången ska man vara där en vecka - så får börja pyssla med schemaläggning för bebisfabriken...