• Lillyjohansson

Ägglossningstest fungerar EJ

Hej

Som rubriken lyder ovan så verkar det inte fungera riktigt för mig. Har två barn sen tidigare men försöker bli gravid med en tredje.

Mitt problem är att testen bara visas negativt. Hur kan det vara så? Har testat alla fertila dagar. Kan tillägga att min mens är regelbunden och att jag har ägglossningssmärta dagarna innan. Jag förstår verkligen inte, dock ammar jag min yngsta dotter 2 gånger/per natt. Kan det påverka tro? Jag var och gjorde en gynundersökning igår, och då sa gynekologen att hon tydligt kan se ägglossningen. Finns det någon som har varit i samma sits?

• Svar på tråden Ägglossningstest fungerar EJ
  • Snowflingan

Hur många gånger testar du per dag? Hur länge håller du dig innan du testar och mellan vilka tider testar du?

• Anonym (Ammie)

Hej! Jag har liksom du alltid haft regelbunden mens + känt av min ägglossning. Jag använde NaturalCycles ett halvår (som preventivmedel). Jag tog ägglossningstest vid olika tidpunkter och under flera dagar varje gång jag skulle ha ägglossning, men fick bara ett positivt test en gång. Men enligt appen hade jag ändå tydliga ägglossningar varje månad, och enligt appen var temperaturen en mer tillförlitlig indikator på att man har ägglossning än testen är. Jag blev hurusom helst gravid, trots att äl-testen inte visade något, så uppenbarligen hade jag ägglossnning... :) 

• Anna29

Hej! Jag har testat Natural cycles , funkar inte på mig! Har testat Rfsus ägglossningstest, funkar inte på mig! Har provat Clearblue advanced ägglossningstest, dom ger utslag MEN får aldrig fullt utslag, det visar bara hög fertilitet. Har ett missfall i bagaget plus att min gynekolog har konstaterat att jag har ägglossning. Så det är väl bara så att testerna inte funkar på mig av någon anledning. Å då ska jag tillägga att jag verkligen testat ägglossningstesterna så pass att jag omöjligt kan ha missat stegring och ägglossning. 
    Har din gynekolog sagt att du har ägglossning så är det mer tillförlitligt än testerna :) 

Svar på tråden Ägglossningstest fungerar EJ