• eifosmg

Hemorrojdoperation

Någon som har opererat sig som vet hur hur det går till? Och vilken position ligger man?

Hur ont har man efteråt?

• Svar på tråden Hemorrojdoperation
  • Anonym (J)
    eifosmg skrev 2017-12-12 19:57:10 följande:

Någon som har opererat sig som vet hur hur det går till? Och vilken position ligger man?

Hur ont har man efteråt?

Finns ju olika sorters operationer. Man ligger i gynläge.
  • Anonym (ja)

När jag opererades var det i något som liknade en gynstol men som hissas upp högre, så man har ändan i vädret helt enkelt. Man känner inte så stor värdighet direkt men det är ju deras jobb så de ser ju folk i denna ställning hela dagarna.

Jag hade knappt några besvär efteråt alls.

• Anonym (O)

Jag låg på sidan på brits. Vilken typ av operation undrar du över, ts?

• eifosmg

Troligtvis ska jag göra en THD. När gjorde du din operation? Och vad gjorde du för typ av operation?

• oghde

Opererade min hemorrojd för 2 veckor sedan, hade grad 4 och det var rena mardröm. Om du har grad 3-4 operera bort och försök inte att läka dig själv med kräm eller stolpiller för att det hjälper inte när det har gått så långt. Operation är det bästa vägen att gå om man vill bli av med hemorrojderna, gummiband och injektion kan hjälpa ibland men det hjälpte inte i mitt fall så jag var tvungen att operera bort. Vill tillägga att jag opererade inre hemorrojderna dvs det värsta tänkbara operationen. 

Du känner ingentingen direkt efter operation, själva operationen tar ca 20min och du sover under tiden. Smärtan kommer igång först dagen efter och kraftiga smärtor kommer till och från den första veckan och samt en del blod också. Är inne i 2 veckan och blöder fortfarande till och från så räkna med att sjukskriva dig minst 4-6 veckor.

Det är värt att operera bort hemorrojderna trots allt, var inte rädd gå och gör det bara istället att gå runt ha ont dygnet runt. Återigen försök inte läka dig själv med olka mediciner det hjälper inte när det har gått så långt, varken kräm eller stolpiller hjälper när du har grad 3-4. Hemorrojderna blir större med tiden ju mer du väntar så vänta inte gå och sök hjälp och lyssna inte på internet trollar som spelar läkare.  Jag är nöjd med resultatet!

f
Svar på tråden Hemorrojdoperation