Allt jag gör blir fel!! Partner blir arg
Jag kör över min partner om och om igen, det är inte meningen, jag bara gör det! Idag blev han så arg att han slog hål i min vägg i lägenheten. Och han ropar så mycket, jag hatar det. Från min sida känns det som ?varför kan vi inte diskutera som folk?. Och från hans sida är det att jag tjatar och tjatar och inte accepterar hans åsikt...
Det är väl sant, eller vad tycker ni om detta t.ex.?
Jag och min familj med partners ska åka på bio nästa vecka är det tänkt, jag säger till honom att jag tycker att jag inte får något riktigt svar från honom. Varken ja eller nej. Så han säger att han vet inte. Jag säger men vi behöver köpa biljetterna i förväg. Då säger han irriterat att då ska jag inte ha någon biljett, jag kommer ifall jag känner för det sen.
Så jag frågar om han aldrig kan planera något? Då tycker han, nej, inte med dig och din familj typ? Så jag tjatade väl lite om det då att jag hade velat han kom osv...
men han tycker bara att gå du om du vill. Så kommer han om det finns plats senare liksom.
Ett annat exempel var att jag ifrågasatte hans sätt att göra en grej, jag tyckte han borde kanske göra på ett annat sätt. Och det blir han också arg över, att jag inte slutar då han sagt sin åsikt utan fortsätter prata om samtalet, som han egentligen inte ville prata om...
Så ja, kanske jag kör över honom men det är inte meningen i stunden, jag vara diskuterar! Sedan blir han arg och tillsist får han utbrott och som nu, slår sönder väggen och står och ropar. Sedan lämnar han mig och säger att han inte vill vara med mig och att jag inte behöver säga förlåt för att jag ändå inte menar det, då förstår jag att jag inte accepterade hans åsikt i tid... men han förstår inte att det verkligen JU INTE ÄR MENINGEN?! Det bara blir så :( Jag gör detta utan att tänka på det då.
Jag hade tänkt föra en normal diskussion, jag var inte arg eller så. Jag ville prata lite, men jag misslyckas alltid tydligen :( och jag hatar då han börjar ropa.. VAD ska jag göra?! Han får riktiga utbrott ibland.