• Anonym (Arm)

Barn som brytit armen

Min dotter på nio år har brytit armen. Hon har just blivit opererad, de lade benen tillrätta och gipsade. Jag vet att vi kommer få information från sjukhuset, men jag känner mig hyfsad förvirrad.

Hon går i trean, och jag inser att hon inte kan vara hemma hela tiden, eller?

Hur har andra gjort med skolan? Hur länge var era barn hemma?

• Svar på tråden Barn som brytit armen
  • taquine

Min son bröt armen i den åldern, och vad jag kan minnas gick han i skolan som vanligt. Fick skippa gympan såklart i början  och få hjälp med bricka och annat.
    Tycker hon kan gå , måste vara trist att bara sitta hemma.

Goodness me
  • snabbköpskassörskan

Jag har inga barn som brutit något. Men jag bröt min arm när jag var 9-10 år. Hade gips från handryggen upp till halva överarmen, i 3 veckor, sedan gipsskena i 2 veckor. Jag var i skolan hela tiden, hemma första dagen tror jag. Och som ovanstående skrev så fick jag med skippa gympan :)

• Arbor

Sonen var sju när han bröt armen. Fick vara hemma en dag och tycka synd om sig själv, sen var det tillbaka till skolan och stolt visa upp gipset.

• Anonym (M)

Jag bröt armen och blev opererad när jag var barn. Jag fick stanna hemma en vecka. Kunde inte skriva eller ta mat åt mig så det var lite jobbigt.

Min syster bröt också armen men klarade sig med bara gips, hon var hemma en dag för hon kom hem så sent från sjukhuset.

• sextiotalist

Svårt, nu var jag vuxen när jag fick mina frakturer, men jag var oerhört trött de första dagarna och kunde inte använda högerarmen alls (hopplöst när man är högerhänt), så jag var hemma två veckor

• Anonym (Läkare)

Jag tänker att det beror helt på hur hon mår. Är hon trött? Har hon ont?

• Anonym (Far)

1-3 dagar hemma, beroende på smärta/mående.

De andra barnen kommer hjälpa till med allt

• Whack A Bunny

Min dotter bröt armen när hon var 3 år och sedan ett år senare när hon var 4 år.
    Första gången fick de operera in spikar i armen (2 stycken) och hon hade gips i ca 8 veckor. Hon har hemma de första två veckorna, sedan var hon på förskolan som vanligt. 
    Andra gången behövdes ingen operation och gipset var bara på i 5 veckor. 
    Då detta hände på fredag eftermiddag så stannade hon hemma under helgen och sedan förskola som vanligt. 

Skolan kan nog underlätta för din dotter, vissa skolor lånar ut plattor om man inte kan skriva under tiden. Förstår att det kan vara jobbigt, speciellt nu vintertid med alla plagg som ska av och på. 

Dexter 090920 * Abigail 130207
  • Spislucka

Bröt benet när jag va i den åldern. Gick i skolan som vanligt men slapp va med på idrotten. Kompisar hjälpte mig ta mat och bära brickan på lunchen

• Anonym (qwerty)

Jag hade lärt mig att stava. Det heter BRUTIT armen. Skicka tillbaka henne till skolan ASAP så hon lär sig något, hemma blir hon en idiot.

• smulpaj01

Förstår inte riktigt, varför skulle hon vara hemma från skolan?

Min son bröt armen i 2:an men gick till skolan som vanligt. Samma när det gäller mig och jag var också 9 år då.

• Anonym (Arm)
    Anonym (qwerty) skrev 2017-12-15 07:26:27 följande:

Jag hade lärt mig att stava. Det heter BRUTIT armen. Skicka tillbaka henne till skolan ASAP så hon lär sig något, hemma blir hon en idiot.

*skål*
  • Anonym (Arm)

Det har löst sig. Hon är hemma denna veckan ut, sen är det bara två dagar skola nästa vecka.

Eftersom varken jag eller min man brutit några ben som barn kändes det lite förvirrat. Förkylningar och liknande vet jag vad som behöver göras.

Men tack för råden.

Svar på tråden Barn som brytit armen