• Anonym5667

    Drömde att min mamma tog självmord

    Jag vaknade just upp från denna dröm:

    ?Jag drömde att min mamma och jag låg i sängen och pratade om vad jag ska köpa på våran resa till London som var snart. (Pappa mamma, lillebror och jag skulle åka) Att jag skulle köpa smink på sephora och så skulle jag sminka henne. Vi tog sedan en nap tillsammans och min lillebror la sig bredvid oss. Nästa dag vaknar jag och de säger att min mamma är död. Jag gråter ögonen ur mig både på riktigt och i drömmen tydligen. Och går på en slags begravning med min pappa. Sedan när vi kommer hem så visar pappa hur hon dog. Hon hade alltså lagt sig i diskmaskinen där det var 2 väldigt vassa som stora pizzaskärare fast bara de runda vassa bladen. Hon hade då tryckt sitt ansikte emot en av de bladen och nacken mot den andra så pappa hittade henne sådär. Jag grät en massa och var ute o red med en killkompis eller nåt ( jag rider inte ens) men det enda jag kunde tänka på var varför hon tog självmord när vi hade det så bra och tog en nap dagen innan och längtade till våran resa. ?

    Vet någon vad det kan betyda? Det här förstörde ju min dag.

  • Svar på tråden Drömde att min mamma tog självmord
  • Milkway

    Att din feminina överbeskyddande sida (känslor, drömmar, fantasier, intuition, sårbarhet, omsorg)

    blev vad du trodde var renad, men istället skadades den. Död betyder ofta att man släpper en sida och börjar på nytt. Rida häst med killen var tecknet på att du ger dig in i något nytt. Då maskulina sidan (självförtroende styrka logik kompetens IQ struktur rutin språk ) kickar in. Resa brukar handla om resan genom livet sminket kan symbolisera att du ville piffa till något att se bättre ut än det var.

    Sanningen var hemsk (din mammas död)

    Jag ser det kort och gott som att du har varit med om något, du var blind och blev sårad/lurad och du har sörjt och gått vidare med ny energi som galopperar iväg ut i det fria. Du har mer skinn på näsan ny pga något hemskt som hänt.

    Accurate?

Svar på tråden Drömde att min mamma tog självmord