• Rabarba

    Tips dataspel - kvinna och nybörjare!

    Sjukskriven pga depression och fick tips om att börja spela!

    Har en väldigt basic laptop - så någon som har nät tips på ett spel som är lite basic men ändå skingra tankarna?

  • Svar på tråden Tips dataspel - kvinna och nybörjare!
  • Elderberry

    Jag är ju väldigt svag för PWI (perfect world international), dock är det ett spel man laddar ner som kräver att datorn iaf inte är oduglig. Jag har lyckats spela det spelet på en 7 år gammal 8" fujitsu siemens. 

    Människorna i spelet är till mestadels vänliga, tillskillnad från andra spel, de är hjälpsamma. Världen är stor och man kan få sin karaktär att se unik ut, om man nu vill det. Det är gratis att spela men man kan lägga in pengar, men det är inget måste.

  • Elderberry

    Det spelet är dock inte så "basic", glömde helt bort den detaljen agar.io är rätt kul bara för att skingra tankarna, men man kan bli rätt frustrerad när folk äter upp en.

  • Amidina

    Hoppa in på www.newgrounds.com/games och kika runt lite. Där finns alla möjliga spel, lätta och svåra. Nere till vänster kan du kolla på olika genrer, tex action, pussel, strategi. 
    Man kan lätt spendera timmar där inne.. :)

  • Trängtar efter dig

    Annars har du ju Eurotruck Simulator 2. Hoppa in i en Scania (eller något annat för den delen) och rulla med dina 22 ton torrmjölk genom Schwartzwald i solnedgången. <3 Riktigt härligt, men är lite prestandakrävande. Jag har i alla fall lyckats spela det på en laptop.

  • Excentriskan

    Svårt att ge råd när man inte riktigt vet åt vilket håll intresset kan peka. Har själv spelat olika spel (mestadels tv-spel) i över 30 år.

    Är exempelvis depressionen utlöst av utbrändhet så går ju stress-spel helt bort.

    Bland de lugnare spelen hör ju Tiger Woods-golfspel. Är avkopplande och ger lite belöningskickar.

    Vill man helt koppla bort och drömma sig iväg till fantasivärldar. Vacker natur, utforska städer och prata med folk.. Då är role-playing game (rpg) bättre. Men eftersom jag är uppväxt med dessa sen barnsben så är det svårt att avgöra vad som är för svårt för en nybörjare. De största är nog för avancerade. Final Fantasy X är rätt lagom, fast kräver en viss klurighet ibland när det gäller att lösa pussel av olika slag i tempel. Men som en lång interaktiv bok är den underbar.

    Gillar du att bygga saker (hus, fårhagar, åkrar) Denna har jag inte kört själv, men väl mitt barn. Och det är inte bara barn som spelar det. Men Minecraft verkar rätt avslappnande. Lite som att bygga med lego.


    Förolämpningar är argument som används av folk som har fel
Svar på tråden Tips dataspel - kvinna och nybörjare!