• Längtar efter en bebis

    Ska börja med Letrozole

    Heej tjejer ska börja med Letrozole för första gången , inväntar mensen bara sen ska börja ta första kur.

    Någon mer som tar de eller ska börja ?

    Häng på : )

  • Svar på tråden Ska börja med Letrozole
  • Roseaf

    Hej! Samma här! Tog min sista tablett provera för att framkalla mens och sedan ska jag börja med letrozole för första gången! Hur kommer de sig att du ska börja med letrozole? :) kram

  • Älskadeunge

    Hej,

    Har precis avslutat min första kur letrozol. Är på cd 9. På tisdag ska jag på ultraljud och se om det växt till sig några äggblåsor. Fick börja med en trippelkyr direkt.

    Jag har en dotter sedan tidigare som blev till med letrozol. Då också trippelkur och på andra försöket. Jag har pcos och ingen egen ägglossning.

    Håller tummarna för att det går vägen för oss <3

  • Roseaf

    Älskadeunge, vad glad jag blir när jag läser att letrozole har funkat! Hoppas de går världen för nummer två <3

    Jag har två missfall i ryggen och gles ägglossning (bara haft en sedan augusti) och vi vill verkligen ha barn.. så jag hoppas att letrozole iallafall gör så att jag får en ?normal? menscykel så att vi har en chans att försöka!

    Jag håller båda tummarna för oss!

  • jooo

    jag måste äta metformin till april men ska sen börja med letrozol om de inte tagit sig. så följer gärna er andra lite i bakgrunden. ätit pergotime som misslyckades, blev sen gra vid spontant när tag värdet justerades. sen förlossning har min mens varit värre oregelbunden än någonsin och vi vill ha syskon. aldrig provat letrozol.

  • Setaria

    Har precis tagit min första kur också efter att ha kickat igång mensen, men sen kom ägglossning nu precis när min man är bortrest ????. Hoppas att det kan fungera igen nästa månad, men ska på återbesök innan dess. Följs gärna åt i processen

  • Längtar efter en bebis

    Heej tjejer igen så kul att vi kan höja varan och berätta mer och lära oss : )

    Med min första barn fick pergotime en kur och fungera på första försöker med bebis nr 2 körde dubbel 2 kurer blev inget men när vi tog paus och åkte utomlands blev jag gravid på egen han nu ska vi börja med bebis nr 3 och första gången prova Letrozole :)

    Har ingen ägglosdning misstänker de får detta plus sprutan otroville.

    Hur har ni tagit tabletterna Letrozole hur många per dag och vilken dag börja ni med ?

  • whenangelsfall

    Tog sista tabletten på min tredje kur med letrozol idag... Äter enkeldos och hade första kuren en blåsa på 19 cm på dag 15. Andra kuren en blåsa på 25 cm på dag 12 så jag har svarat bra. Har fått ovitrelle båda gångerna för att framkalla en ägglossning, som har skett, men det har ändå inte tagit sig trots att vi tajmat in.

    Håller tummarna för er andra!

  • Roseaf

    Underbart att vi alla kan följas åt och ge stöd för varandra! Idag kom äntligen min mens 5 dagar efter avslutad provera kur, så på fredag (alltså dag 3 i menscykeln) så ska jag ta den första tabletten letrozol. Min läkare nämnde aldrig något om vul för att se om de blir ägglossning vilket jag förstår att många får? Men vi kommer ändå vara i New York då jag förhoppningsvis får ägglossning och får helt enkelt testa med ägglossningsstickor. Håller verkligen båda tummarna för att de funkar för oss alla!

  • johanna999

    Jag tänkte dela med mig av min story. Hade pstav i 9 år och när jag tog ut den i november 2016 fick jag aldrig igång mens + Äl igen. Gick till Gyn i juli 2017, fick Provera och Letrozol. Efter två månaders försök utan plus på stickan ökade jag dosen själv (från 1,5 tablett till 2,5) och blev gravid. Dock har jag inte kollat om jag har ett eller två små frön i magen?

Svar på tråden Ska börja med Letrozole