Drömmar om ex
Hej är det någons som är bra på att tyda drömmar.
I mina tonårsdagar hade jag en stor förälskelse i ca 6-7 i en kille, vi har alltid varit vänner och vi har varit tillsammans ungefär 2 år under de 6-7 åren som jag gillade honom.
Sista gången vi var tillsammans var inte allt för länge sedan sen, han har alltid varit en stor del av mitt liv och vi har alltid varit vänner även om the breakup inte alltid slutade på de bästa sätt. men för ca 1,5 år sedan har jag börja stänga han ute ur mitt liv då, jag vill inte ha han i närheten av mig av saker jag inte kan förklara och kan inte vara snäll när jag hör hans namn.
Men det var även då mina drömmar om han började ibland är det i nutid Att det är vi två och ibland är det som att det är i tonårs tiderna vi är och att allt förändras och att vi aldrig splittras.
Har idag en sambo som jag har varit med i 3 år som jag älskar mer än allt annat, vi ha börja prata om barn och mer framtida saker vi vill bygga upp. Han är vän med min ex pojkvän då så att komma undan han helt är svårt. Min sambo vet om drömmarna och vet om att jag inte är så förtjust i exets närhet då det känns som att det ör orsaken, att man är ute på farlig mark så att säga, när man träffar en person som har varit en Bergodalbana i ens liv och betytt så mycket för.
Han har även en ny som jag har träffat en fin person. Sen trots att jag ignorerar honom så taggar han mig jämt i saker på fb och när vi träffas (oftast på galej) så vill han alltid prata med mig oftast privata saker. Jag vet att han bryr sig och vill att jag ska må bra men ibland känns det jobbigt och jag vill som sagt ha ett avstånd men det verka vara svårt att ta.
Än idag bryr jag mig om honom även fast jag försöker hålla han på avstånd. Trots att min sambo vet om drömmarna så känns det varje gång jag vaknat efter en dröm som att jag är otrogen och den känslan är så hemsk, får ett tryck över bröstet och känner mig som en hemsk människa... vad kan drömmarna betyda, hur kan jag få dom att försvinna snälla hjälp?