• Anonym (Drömmare)

Tolka dröm om att packa och flytta?

Skulle vilja ha hjälp att tolka en dröm som jag har jätteofta. Själva handlingen varierar sig litegrann, men temat är alltid detsamma: jag och mina föräldrar ska flytta från ett hus vi bodde i när jag var barn. Jag vill inte flytta utan har hoppats på att vi ska bo kvar in i det sista. Jag är vuxen i drömmen och tänker att jag kan ta över huset, men har inte ekonomiska möjligheter.

Nu ska vi packa och det är bara jag som tar det på allvar. Det är grejer ÖVERALLT, jag öppnar skåp och garderober och det är helt fullt av saker som måste packas. Flyttlådorna är slut, ingen mer än jag inser att vi har alldeles för få flyttlådor.

Samtidigt är det fullt av folk som bara dyker upp, går in i huset fast de inte är bjudna eller välkomna. De gör sig hemmastadda och det är ganska obehagligt.

Ibland spökar det i huset också. Och nästan alltid finns det en del av huset som jag inte vågar gå till - bakom köket där tvättstugan och trappan till källaren är. Jag känner på mig att det finns något okänt där.

Jag drömmer detta natt efter natt och det är en stressande dröm.

Jag är 45 år gammal, ensamstående med växelvis boende barn, en särbo jag träffar varannan helg, och jag är helt sjukskriven med ganska dålig ekonomi. Funderar på att flytta för att få bättre ekonomi - men är inte säker på att det är det som drömmen handlar om.

Hoppas nån har lust att ge mig lite input?

Svar på tråden Tolka dröm om att packa och flytta?