• Anonym (Orolig)

Inflammatorisk bröstcancer

För ca 6 månader fick jag en röd svullnad bredvid bröstvårtan och som en mjuk knöl. Gick till vc som inte trodde det va farligt men fick remiss till mammografi och läkare. Ngr veckor senare åkte jag på mammografin och gjorde även Ul , rodnaden hade blivit mindre nästan försvunnit och läkaren sa att det va lite vätska bara, absolut ingen cancer . Nu för ca 2 veckor sen kom "knölen" tillbaka och mer svullet och röd blått. Super orolig att det är inflammatorisk bröstcancer . Läkaren , samma som sist , säger att det inte är farligt och jag äter nu antibiotika . Har ätit snart 4 dagar . Ingen skillnad . Ska ringa på måndag igen . Tycker många symptom stämmer på denna typ av bröstcancer

Har alltid haft indragna bröstvårtor . Vad tror ni detta är?? Ammar inte.

• Svar på tråden Inflammatorisk bröstcancer
  • Anonym (Gullan)

Avvakta och se om den försvinner igen om några veckor. Brödtcancer kommer inte och går utan det blir bara värre. Om du är riktigt orolig be att få göra biopsi.

• Hellishen

Be att få träffa en annan läkare än sist för en second opinion. Kolla om det finns någon speciell bröstmottagning på närmsta sjukhus ditt du kan vända dig. Det ser tillräckligt mycket ut som det för att iaf jag skulle bli jätteorolig. Så tjata och kräv mer undersökningar!!! Kram och lycka till och hoppas såklart att det inte är cancer. Min största skräck ????

• Anonym (Orolig)

Läkaren på mammografin i somras sa att har jag otur och får bröstcancer i framtiden , kunde jag få just där jag haft vätska . Jag ska kräva remiss till mammografin och vill göra biopsi . Kan inte sova pga oron .

• Anonym (Gullan)
    Anonym (Orolig) skrev 2017-12-15 16:27:26 följande:

Läkaren på mammografin i somras sa att har jag otur och får bröstcancer i framtiden , kunde jag få just där jag haft vätska . Jag ska kräva remiss till mammografin och vill göra biopsi . Kan inte sova pga oron .

Låter bra och förståndigt, man vill ju veta en gång för alla. Förhoppningsvis är det helt ofarligt.
  • Anonym (Orolig)

Jag träffade ny läkare och han visste inte vad det kunde vara, jag trodde att det ev kunde vara en bröst böld , men han tyckte inte det såg ut som det heller. Fick remiss till en kirurg och träffade honom samma dag, men han trodde att det skulle torka ut av sig själv. Det har det inte gjort nu en vecka senare . Tänkte avvakta tills skolorna börjar igen och kontakta vc igen . Då vill jag nog göra en mammografi om det inte blivit någon skillnad

Svar på tråden Inflammatorisk bröstcancer