• hopeful

Ont i buken

Jag har nu fått tre, första på midsommardagen, ?anfall? där jag får fruktansvärda smärtor i buken. Åkte då in akut då jag även spydde. Väl inne var alla prover bra och smärtan gav sig sucessivt varav jag åkte hem efter några timmar. Det sker kring mensstart. Jag får feberfrossa mycket gaser och det är som att magen stänger av. Jag är gallopad och har genomgått en bukplastik. Jag har varit på ultaljud för endometrios men det ser inget men blivit rekommenderad hormonspiral, har inte satt in någon ännu. Den senaste läkaren jag pratade med var inne på nya gallstenar som kanske bildas. Det som är konstigt är dock att detta sker kring mens. Jag är 43 år ska tilläggas har två barn. Ni som har endometrios kan det yttra sig så som ?anfall?. Är sjukt svullen och öm i buken dagen efter ett anfall Ska försöka få till ett ultra ljud för att kolla nya stenar med. Är så trött på att inte få en ordentlig utredning vad det är.

• Svar på tråden Ont i buken
  • Mittiprick

Låter som att det kan vara cystrupturer! Då får man plötslig smärta som sedan klingar av. Och man är öm efteråt för vätskan ligger kvar i buken och retar bukväggen. Har Du problem med cystor på äggstockarna?

Svar på tråden Ont i buken