• Miss Sophie

    Lamotrigin biverkningar m.m-

    Hej! Har nyligen börjat med Lamotrigin, tar 50 morgon och kväll.. Första veckan hade jag konstant huvudvärk, men den har blivit bättre. Däremot så upplever jag en fruktansvärd trötthet, trött i hjärnan. Äter många andra mediciner så är ständigt trött, men har blivit värre. Har fått den pga ångest depression samt att jag har en inre stress och vissa dagar perioder går väldigt upp i varv och kan inte slappna av inuti. Har fortfarande ångest som jag brukar. Men kanske inte verkar så fort? Tröttheten är väldigt jobbig samt att jag känner mej orolig i bröstet, typ stressad.. Som ett tryck över bröstet och drar djupa suckar för att få det att lätta. Som om jag vore väldigt bekymrad över något. Har svårt att slappna av, frågan är om den här medicinen kommer hjälpa mej? Någon som känner igen sej och fått effekt? Går biverkningarna över? Ska upp till 250 mg.

    Äter för övrigt Fluoxetine, Ziprasidon, stesolid, attarax, imovane, melatonin. Tanken med Lamotrigin är att få bort toppar och dalar, depression ångest, inre stress.. För att sedan kunna plocka bort Ziprasidon, stesolid imovane attarax.


    Varje dag är ett oskrivet blad...
  • Svar på tråden Lamotrigin biverkningar m.m-
  • ManoMike

    Hej

    Jag är inne i vecka 3 med Lamotrigin pga en ?nyupptäckt? bipolär sjukdom. De jag kollat med och pratat med säger att man inte kan utvärdera förän man nått full dos. Jag hoppas verkligen det för än så länge verkar det som att jag fortfarande kan gå upp å ner lite hur som helst. Käkar insomningstabletter också som hjälper till lite att somna in, men om jag vill kan jag vara vaken på dessa också. Har grymt svårt att stänga av hjärnan.

    Är du bipolär?

Svar på tråden Lamotrigin biverkningar m.m-